Thee van lindebloesem stimuleert het zweten, verzacht hoestprikkel, is rustgevend, urinedrijvend en krampremmend. Hij verzacht maagklachten en duizeligheid en bevordert de bloedcirculatie. Lindebloesemthee en lindehoning hebben een zuiverende werking op het lichaam. Heet gedronken, gezoet met honing, werkt hij zweetdrijvend en slijmoplossend.

Lindebloesemthee heeft een rustgevende werking en bij periode van stress.
Een ideaal kopje thee voor de avonduren voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij het trekken van thee in heet water komen vooral geur- en smaakstoffen vrij, waaronder 'theïne'. Theïne is een andere benaming voor cafeïne, een stof die effect heeft op het menselijk functioneren. De meeste mensen voelen zich alerter na het gebruik van cafeïne. Een kop thee bevat gemiddeld 30 milligram cafeïne, een kop koffie bevat gemiddeld 75 milligram cafeïne.

Ook bij verkoudheid (keel en neus) kan dit goed zijn om te drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werking inwendig:
lindebloesemthee heeft een sterk zweetstimulerende werkingen kalmeert ontstoken slijmvliezen.
wordt gebruikt bij verkoudheden die met koorts en hoesten gepaard gaan.
Hij vermindert kriebelhoest en stimuleert het afweersysteem
Daarnaast helpt lindebloesemthee ook bij het inslapen, tegen nervositeit en tegen verkramping en bevordert bovendien de eetlust.
een verwarmende en pijnbestrijdende werking.
Werking uitwendig:
Werkt ontspannend en tegen slapeloosheid in baden.
Het bad met lindebloesem is ook voor zuigelingen en kleuters die onrustig slapen heel geschikt.
Voor huid- en lichaamsverzorging; vers gezette lindebloesemthee kan ook als gezichtswater gebruikt worden. Lindebloesem helpt tegen rimpels en zorgt voor het herstel van de huid.
Bij gezwollen oogleden; neem twee in thee gedrenkte wattenschijfjes en leg ze 20 minuten op de oogleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel goed tegen de dorst, vooral.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lindebloesemthee is goed om te genieten (smaak ed.),
verder is de thee net als andere goed voor je vochthuishouding en andere eigenschappen die aan het drinken van thee worden toegedicht.
Niets meer dan dat. Andere sterke verhalen zijn fabels, verhalen. Daar mag je in geloven.