Is het gezond om als ik af wil vallen 3 maal 1 snee brood en avondeten te eten en dan alleen water drinken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus bijvoorbeeld 's morgens 1 snee brood en 's middags 2 sneetjes brood? Klinkt wel goed, zou alleen wel goed zijn als je er nog fruit bij eet! En wat/hoeveel eet je dan 's avonds?
Ritsuka
11 jaar geleden
alleen maar 3 boterhammen en wat fruit? dat is echt wel te weinig hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@debbygirl84 normaal aardappelen vlees groente een gewoon niet overvol geladen bord
Cryofiel
11 jaar geleden
Kijk niet alleen naar wat je eet, maar vooral ook naar wat je *drinkt*. Zelfs vruchtensappen kunnen werkelijk boordevol calorieën zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je anorexia ofzo. Als iets ongezond is is dat het wel. Ik heb het ooit zo geprobeerd en dat ging fout. Je voelt je suf en krijgt hoofdpijn. Als je te lang doorgaat valt je haar uit. En je huid word heel erg bleek. Als je dan weer gewoon gaat eten vliegt alle er weer aan. Je gaat zo ontzettend jojoën. Dus wil je dat moet je het doen. Wil je dat niet. Dan kan ik je dit mee geven. Verdeel je maaltijden over de hele dag. Dus in plaat van drie hoofd maaltijden deel je die op naar 6 maaltijden. Ik ben er ontzettend mee afgevallen. En ik jojo niet.

Antwoorden (6)

Nee, heel ongezond.
Je eet dan veel te weinig, te eenzijdig en je komt allerlei voedingsstoffen tekort.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet wat je leeftijd, lengte en gewicht is, maar hiermee ga je niet afvallen. Je zit onder de 1200 kcal, dus je lichaam gaat op spaarstand, vet word vastgehouden en je spieren breken af.

Alleen water drinken is wel goed, maar met maar 3 sneetjes brood en avondeten heb je niet genoeg energie voor je dagelijkse activiteiten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie aan je andere vragen dat je ook krachttraining wilt doen. Dan is het HELEMAAL te weinig. Het is belangrijk dat je voldoende groente, fruit en vooral eiwitten eet.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok bedankt want ik weet namelijk totaal niet hoe ik het aan moet pakken
Ritsuka
11 jaar geleden
wat is je leeftijd, lengte en gewicht?
wat eet je nu op een dag? kun je eens je eetschema geven?
dan kan ik aan de hand daarvan proberen je wat tips te geven om je op weg te helpen, is dat een idee?
mag ook in een PB als je dat liever wilt.
Dit is erg ongezond je maag kan kleiner worden als je dan weer eens meer eet dan krijg je buikpijn en veel last
Veel mensen kunnen daar door ook anorexia krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit is niet gezond.
Je lichaam heeft verschillende stoffen nodig als aminozuren. Deze krijg je binnen door gevarieerd te eten.
Wanneer je deze niet binnen krijgt zal je lichaam op den duur niet meer naar behoren kunnen functioneren.
Wil je echt afvallen; eet dan gewoon normaal. Geen vette en ongezonde dingen. Het is belangrijk om voldoende te bewegen.
Je lichaam haalt energie uit je voeding.
Door te bewegen raak je de energie weer kwijt. Wanneer je meer energie verliest dan dat je binnen krijgt zul je afvallen. Let er wel op dat je voldoende energie binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo,

Je topic vraag geeft mij niet de indruk dat je dit in feite nu al uitvoert.

Indien je dit wilt gaan doen, zul je binnen enkele dagen niet meer je hardlopen, fitness, en voetbalwedstrijd en overige intensieve activiteiten kunnen uitvoeren in verband met een suiker te kort in je lichaam die je nodigt heb om die koolhydraten te leveren.

Ik weet zoals meerdere personen aangeven je lichaams gegevens niet, als man is het gemiddeld gewenst 2500 kcals te eten met jouw bewegingspatroon.

1 warme maaltijd dus aardappels/pasta/rijst(volkoren) met groenten en/of vis/kip/vlees is ongeveer 600 kcals.

4 boterhammen (volkoren) met beleg is gemiddeld 500 kcals.

Als je dan alleen 1 warme maaltijd zou eten + 3 boterhammetjes zit je al rond de 750-800 kcals van de 2500?

Hoe je het ook graag wilt zien, je lichaam heeft een minimum calorie behoefte om je primaire organen te laten werken (hart, hersens, lever, maag, longen, darmen, etc).

Daar moet je dus nooit onder gaan, want dan krijg je heel veel lichamelijk klachten, zoals duizeligheid, braken, slappe spieren, lusteloosheid etcetera.

Jouw type sport die je benoemde is vooral duursport.
Daarom ben jij veel meer gebaat bij snelle koolhydraten, zoals fruit en zuivel.
Dit zijn de snelle koolhydraten, brood is een langzame koolhydraat en heeft afhankelijk van brood type, 1 tot 4 uur nodig om volledig af te breken en te verwerken en op te nemen.

Qua variatie is je natuurlijk niet onbekend.
Het lichaam leeft niet zomaar op 3 type voeding stoffen, koolhydraat + eiwit + vet.

Het heeft 50% koolhydraat nodig, 30% eiwit, 20% vet per dag als ideale verhouding.

Voorbeelden van goede koolhydraten: Volkoren granen (brood/brinta/cracker), groenten, fruit.
Eiwit: Rood vlees/kip/vette vis, schaaldieren, noten, eieren.
Vetten: Vette vis, Rood vlees, oliën, noten, vloeibare boter.

Gr Gaelwyn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk niet dat dat gezond is. het beste is om gewoon je ontbijt middageten en avond eten te eten en als je tussendoor hoger hebt iets gezonds te pakken.
succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik eet al zeker 25 jaar maar 3 sneetjes brood per dag en warm eten! Ik ben 60 jaar en nooit ziek! Zo ongezond kan het dus niet zijn! Wel voldoende groente nemen en wel fruit eten!