Kun je een hormoonverandering krijgen van koolhydraat beperkt dieet?

Sinds 1 week bezig met koolhydraatbeperkt dieet,vreselijk hoofdpijn gehad{ben al hoofdpijnpatient}nu is ook mijn menstratie veranderd,al bijna 12 dagen licht bloedverlies{normaal 5 dagen},kun je écht een hormoonschommeling krijgen hiervan?of moet je lichaam gewoon wennen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
12 jaar geleden
Mag ik vragen wat je nu precies eet op een dag? Want hele erge hoofdpijn klinkt niet echt goed.
At je hiervoor toevallig veel suikers? Dan kan het ook een soort afkickverschijnsel zijn, maar houd het wel goed in de gaten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi ,ik at heel veel suikers,teveel. chips zoutjes kokene ,drop,alles wat slecht is...ik doe het 17 dagen dieet van dr Mike Moreno,eigenlijk eet ik nu heel gezond,2 fruit, s'morgens Griekse yogurt 2x per dag,onbeperkt groentes,en 4 eiwitten mag je per dag,en 2 olijflolie eetlepels.en 3 groene thee,en veel water.Cold turkey afkicken dus
Ritsuka
12 jaar geleden
Ok, veel succes ermee. Ik snap de 2 eetlepels olijfolie niet, maar voor de rest is het volgens mij wel goed. Lekker veel groente en wat fruit.
Uiteindelijk toch wel wat volkoren granen (brood en zo) er weer bij toch? Na die eerste 2 weken. Als je eerst ongezond at en nu zo dan zal het inderdaad een soort afkickreactie zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okay bedankt .Olijflolie is heel gezond,veel omega 3 stoffen bovendien moet je oo knog een stoelgang hebben,ik bijna elk dieet komen goede vetten voor,ja na zo'n 17 dagen weer om de dag gezonde koolhydraten zolas bruine rijst Quinoa,en couscous,en volkoren brood. met mate.Bedankt voor je reactie.
Ritsuka
12 jaar geleden
ok, dat is wel goed ja, dat je uiteindelijk die koolhydraten weer toevoegt.
Hou het gewoon even in de gaten hoe je lichaam reageert, je bent nu net een week bezig, de kans is groot dat je je straks al een stuk beter voelt.
Waarschijnlijk heb je straks ook meer energie en word je huid beter (dat had ik zelf toen ik gezonder ging eten).

Antwoorden (1)

Een koolhydraatarm dieet of weinig-koolhydratendieet is een eetpatroon dat de consumptie van koolhydraten beperkt, meestal voor gezondheidsredenen zoals vermindering van overgewicht. Voedingsmiddelen die een grote hoeveelheid verteerbare koolhydraten bevatten (zoals brood, pasta, aardappelen, rijst) worden beperkt of vervangen door voedingsmiddelen die een hoger percentage proteïnen en vetten (zoals vlees, vis, en sojaproducten) en vaak andere voedingsmiddelen die een relatief lage hoeveelheid koolhydraten bevatten (zoals groene bladgroenten).

De American Academy of Family Physicians geeft de volgende definitie van koolhydraatarm dieet:
Koolhydraatarme diëten beperken de calorische inname door het verminderen van de consumptie van koolhydraten tot 20 tot 60 g per dag (meestal minder dan 20 procent van de dagelijkse calorische inname). De consumptie van proteïnen en vetten wordt verhoogd om te compenseren voor dat deel van de calorieën die oorspronkelijk van koolhydraten afkomstig waren.
Deze definitie is typisch voor de meeste bronnen, alhoewel er geen universele definitie vastgesteld is. Zulke diëten zijn over het algemeen katogen (dat wil zeggen, zij beperken de koolhydraatinname in dusdanige mate om ketose te veroorzaken), zoals de inductiefase van het Atkinsdiee Sommige bronnen beschouwen echter de minder beperkende varianten ook als "koolhydraatarm".

Naast overgewicht, worden koolhydraatarme diëten vaak besproken als behandelingen voor sommige andere aandoeningen, zoals kanker, stress, suikerverslaving, diabetes en epilepsie.