Zijn er transvetzuren (geharde vetten) aanwezig bij "Lays" Paprika chips?

Hallo,

ik vroeg mij af of er in "Lays" (Paprika) chips transvetzuren (geharde vetten) aanwezig zijn of niet?

Op de voorkant van de verpakking staat er: "zonder kunstmatige kleurstoffen en zonder conserveermiddelen".

Op de achterkant bij de ingrediënten staan volgende zaken op:

100% SunSeed olie
aardappelen, zonnebloemolie (35%), paprikasmaak
[beschuit (van tarwe), paprikapoeder, suiker, fructose,
karnemelkpoeder, uipoeder, smaakversterkers
(mononatriumglutamaat, dinatrium-5'-rbonucleotide), kaliumchlordie,
aroma's (bevat melk, cafeïne, vanille, knoflookpoeder,
champignonpoeder, rookaroma's, rijstmeel, kleurstof
(paprika-extract), zuurteregelaars (citroenzuur en appelzuur)], zout.

Vraag 1) Zijn er transvetzuren (geharde vetten) aanwezig in deze "Lays" Paprika chips?

Vraag 2) Ik trok wel even mijn ogen open omdat er zoooveeelll verschillende dingen aanwezig zijn bij de ingrediënten! :O (Zijn er bepaalde zaken aanwezig die wetenschappelijk bewezen zijn dat ze ongezond zijn voor het mensenlichaam?)

Vraag 3) Bestaat er toevallig een chips (merk) die minder ingrediënten bevat en die gezonder is als de bovenstaande ingrediëntenlijst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Je kunt zelf chips maken in de oven

Het beste antwoord

Heel weinig transvetzuur, minder dan 1 gram:
http://blog.kruiderie.nl/transvetten

De E-nummers kan je hier opzoeken:
http://www.eqgen.nl/gezondheid_enummers.html

In de Natuurwinkel kun je biologische chips kopen:
http://www.natuurwinkel.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=370%3Achips&catid=10%3Aproductgroepen&Itemid=99
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+10