Het is van groot belang de lever te beschermen door goed voor jezelf te zorgen. Dit begint met een gezonde levensstijl: elke dag fruit en groente eten (liefst onbespoten), matig zijn met alcohol, niet roken, voldoende slapen en bewegen.
Ook door regelmatig een reinigingskuur te doen, kun je je lever helpen. Er zijn speciale kuren op basis van artisjok, mariadistel en paardenbloem die een zuiverende werking hebben. Speciale zelfzorgproducten die een goede leverfunctie ondersteunen, kunnen ook helpen. Met een schone lever, voel je je fitter, energiek en gezond.
Een lever in harmonie zorgt voor een goede immuniteit en een ontspannen en prettig gevoel. Met een gezonde lever is het gemakkelijker om met (emotionele) veranderingen om te gaan. Het helpt je om sneller beslissingen te nemen, om compromissen te sluiten met anderen en om flexibeler om te gaan met veranderingen. Bovendien ben je beter in staat om je emoties op een constructieve manier te uitten (uitspreken in plaats van gillen of stampvoeten). Ook ga je beter om met tegenslagen en frustraties. Je kunt ze makkelijker van je af laten glijden. Volgens de Ayurveda en de Chinese geneeskunst is de lever overal bij betrokken. Welke klachten je ook hebt, als je ervan af wilt, zul je de lever moeten ondersteunen. Dus ook bij emotionele klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen groene knolamamenieten, hun gif vernietigt de leverfunctie. Normale voeding en een normale leverfunctie gaan hand in hand.