Val je af als je 7 kilo te zwaar bent, en elke dag net iets te veel eet, en dan dat extra beetje weglaat. Of wordt je dan alleen maar niet dikker?

Iemand is 7 kilo te zwaar doordat hij elke dag te veel eet. Hij gaat in een keer niet meer eten dan goed voor hem is. Valt hij dan af of wordt hij dan alleen maar niet dikker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (9)

Dan word je waarschijnlijk alleen maar niet dikker. Als je wil afvallen moet je minder eten dan je dagelijks nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk mens heeft een bepaalde hoeveelheid calorieën nodig. voor de vrouw ligt dat rond de 1800 en voor mannen rond de 2200 cal.
Als je dus als vrouwboven de 1800 eet, lijkt me het logisch dat je dan aankomt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor dan val je af, is mij ook gelukt door de overbodige dingen(wijn en chips) een tijdje te laten staan. Die persoon moet er wel voor zorgen niet te weinig te eten waardoor je lichaam op de spaarstand komt en je dubbel zo hard aankomt als je wer meer zou gaan eten
12 jaar geleden
Alleen je eetpatroon aanpassen helpt dan niet, meer bewegen zorgt voor het afbreken van het te vele lichaamsgewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in het begin let op wat je eet en dat extra beetje weglaat, val je langzamerhand af ja. Maar zolang je het niet volhoud, kom je het dubbele weer aan ! Het moet dus goed op 1 lijn zitten !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit is de perfecte strategie. Het lichaam zal wennen aan de nieuwe hoeveelheid en langzaam het ideale gewicht bereiken.

Het is zo goed, omdat veel mensen snel & goed willen. En dat gaat niet tegelijk.
Deze strategie is wel het 'knop omdraaien': niet dieten, maar je lichaam geven waar het om vraagt; en zich geen zorgen maken over hoelang het allemaal duurt.

Prima dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je meer eet dan je nodig hebt, kom je aan.
Als je minder eet dan je nodig hebt, val je af.
Als je eet wat je lichaam nodig heeft, is je gewicht stabiel.

Dit alle drie met het lichaam en bewegingspatroon wat je op dat moment hebt. Als je zeven kilo te zwaar bent, maar wel stabiel bent, dan betekent dit dat je precies eet wat je lichaam op dat moment nodig heeft. Alleen is dit niet wat je wil, want je wil zeven kilo minder wegen en dus afvallen. Dan moet je minder eten dan dat je lichaam met +7kilo nodig heeft.

Stel je wilt 70 kilo wegen, maar weegt 77 kilo, dan moet je gaan eten alsof je al 70 kilo weegt. Dan zul je dat gewicht uiteindelijk ook bereiken.

Dit gaat natuurlijk wel veel langzamer, dan als je nog iets minder gaat eten dan de basisbehoefte voor een gewicht van 70 kilo. Let wel, hoe langzamer je afvalt en hoe minder (extra) moeite je hiervoor moet doen, hoe duurzamer. Anders gezegd: als je minimale wijzigingen doet in je eet- en/of beweegpatroon die gemakkelijk voor lange termijn vol te houden zijn, dan is een stabiel streefgewicht gemakkelijk te behalen, dan wanneer je in te korte tijd probeert af te vallen of wanneer je er erg veel moeite voor moet doen om aan een streng dieet vast te houden.

Daarmee is de manier die jij noemt, de meest duurzame! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was ook te zwaar en viel in enkele weken veel af met de Atkins dieet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij valt af, want hij zal langzaam op zijn evenwicht gewicht komen. De voorgeschreven hoeveelheden calorieen gaan over mensen op een ideaal gewicht voor die leeftijdscategorie en een normaal activiteitenpatroon.

Aan de hand van activiteit en lichaamsbouw kun je het een beetje naar boven of beneden bijstellen. Als iemand van 70 kg ook elke dag 20 km hardloopt heeft hij vanzelfsprekend wat meer voedsel nodig.