Kan je overgevoelig reageren op hennepzaden als je overgevoelig reageert op opiaten?

Hallo,

ik zou graag eens gepelde hennepzaden willen toevoegen aan mijn eetschema, aangezien ik relatief mager ben: 1m81 en 63kg ben ik paar weken gelegen begonnen met fitnessen en heel veel eten...

Ik heb wel een zeer belangrijke vraag, namelijk, ik reageer bijvoorbeeld zeer slecht op geneesmiddelen die behoren tot de opiaten, zoals Codeïne, Tramadol enzovoort... Ik vroeg mij af of ik ook slecht zou reageren op hennepzaden? Behoren hennepzaden bij dezelfde categorie als opiaten of niet?

By the way, ik gebruik wel een antidepressiva, namelijk "Remergon" 15mg, weet iemand of er wisselwerkingen zijn met hennepzaden en Remergon (Mirtazepine)?

Hopelijk krijg ik antwoorden op al mijn vragen, alvast hartelijk dank...

Toegevoegd na 6 minuten:
P.S.: werken hennepzaden ook pijnstillend?

Toegevoegd na 7 minuten:
P.S.: mag je hennepzaden ook langdurig gebruiken?

(ik was van plan om elke dag 25gr hennepzaden te gebruiken, kan dat kwaad?)

Toegevoegd na 7 minuten:
http://healthxl.eu/nl/review/product/list/id/471/category/76/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zou dit niet zomaar toevoegen, kies dan liever voor iets als chia zaden.

Het beste antwoord

De meeste soorten hennep bevatten geen of nauwelijks THC, de werkzame stof van wiet. De zaden bevatten sowieso geen THC, dat overigens iets heel anders dan opium is. Hennepzaad past zeker in een gezond voedingspatroon. Omdat het geen psychotrope stoffen bevat kun je het gewoon naast je medicijnen gebruiken.

"Hennepzaad biedt een aantal unieke eigenschappen. Zo bevat het bijvoorbeeld meervoudig verzadigde vetzuren en alle bekende essentiële aminozuren. Het bevat meer dan twintig procent eiwitten en ruim dertig procent ballaststoffen. Het eten van hennepzaad versterkt de vorming van lichaamseigen gammaglobuline; een belangrijke bouwsteen voor het immuniteitssysteem, die anders alleen maar als synthetische medicatie beschikbaar is. Een stabiele gammaglobulinespiegel helpt een mens gezond te blijven."

"Voor sommigen wellicht teleurstellend: hennepzaad bevat geen – ik herhaal: géén – psychoactieve componenten.
Voor anderen vermoedelijk een opluchting: je hoeft niet als een kanariepiet uit een bakje zaad te gaan lopen pikken. Er bestaat namelijk ook hennepolie."

Toegevoegd na 31 minuten:
Hennep is een zwaar onderschat landbouwproduct. De vezels zijn vele malen sterker dan katoen en zeer geschikt om kledingstoffen, papier, bouwmateriaal en biobrandstof van te maken. En het bevat nog eetbare delen ook. De planten groeien razendsnel en hebben weinig voedsel en verzorging nodig. Maar ja, van één soort kun je joints draaien en die heeft het voor de rest verknald…
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfffff. Had je per ongeluk gemind. Was er gelukkig nog tijdig bij. Maar dit even terzijde.
Het antwoord vind ik erg informatief en wellicht correct.
Plus ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hennep is een zwaar onderschat landbouwproduct. De vezels zijn vele malen sterker dan katoen en zeer geschikt om kledingstoffen, papier, bouwmateriaal en biobrandstof van te maken. De planten groeien razendsnel en hebben weinig voedsel en verzorging nodig. Maar ja, van sommige één soort kun je joints draaien en die verpest het voor de rest...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bedankt natuurlijk, ook alle andere plussers!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey Keesvi, eerst en vooral enorm, maar dan enorm bedankt voor je reactie... Ik heb mijn huisarts op de hoogte gebracht en hij denkt dat het geen kwaad kan samen met die Remergon 15mg (Mirtazepine) antidepressiva die ik gebruik. Mogen wij hennepzaden ook langdurig gebruiken? Mijn bedoeling is sowieso niet om al mijn eiwitbehoefte uit hennepzaden te halen, maar gewoon dagelijks 25gr hennepzaden te eten, kan dat kwaad op lange termijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij bent een echte freak, dankjewel! +10 :)