Door niet meer te eten dan je nodig hebt en voldoende lichaamsbeweging te krijgen. Dan kan het helemaal niet als vet worden opgeslagen maar wordt het gebruikt om je lichaam te voeden en jou energie te geven.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord maar bij reactie gezet want dat is ongeveer hetzelfde wat jij zegt.
+plus dus,want het klopt!
Wees matig in wat en hoeveel je eet, maar wees niet al te bang voor vet. Wel voor die lieve suikerfabrikanten- vriendjes, de tussendoortjes van suiker en vet.
Vet zou ik nu niet direct als een energiebron willen aanmerken. Vet (lipiden) worden verstookt om je warm te houden. Vuistregel: 90% van de opgenomen energie wordt gebruikt om het lichaam warm te houden. Een gemiddeld lichaam bevat nog tamelijk veel onzichtbaar vet. Direct onder de huid of als soms beter zichtbaar kransvet langs de darmen (buikje). Als alle vet en suiker (glycogeen) is verstookt zal het lichaam eiwit gaan gebruiken, de spieren. De temperatuur moet ten allen tijde worden gehandhaafd, temperatuurverlaging is inleiding tot de dood. Dus: wees niet al te bang voor vet, maar gebruik mijn raad niet als een vrijbrief voor ongelimiteerd chocolade, frieten met mayonaise e.d. te gaan eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het koolstof dat je binnenkrijgt zal het lichaam weer verlaten via de ademhaling (uitademen van CO2). Je zult een evenwicht tussen verbranding en voedselopname moeten vinden waarbij je gewicht niet te hoog of te laag is. Spieren zullen meer verbranden zeker tijdens inspanning. Het beste
is dus niet teveel erin en genoeg eruit door veel te bewegen en te trainen op spiergroei.