Blijven de kilo's die eraf gaan door het Cambridgedieet, er af als je na een 3 tot 6 maanden weer kijkt?

Om me heen zie ik veel mensen die het Cambridgedieet doen. Velen zijn er echt al veel van afgevallen. Maar het is een dieet waar je maar 3 x per dag een shake of soepje bijvoorbeeld mag hebben. Dit kan toch niet vol te houden zijn. Ik vraag me af of hier mensen zijn die dit dieet een aantal maanden terug hebben gedaan en hoe het ze nu vergaat. Graag eerlijk zeggen of het er nog af is, of je nog wat kan eten, of dat je blijven heel weinig moet eten om het resultaat blijvend te houden. Het gaat me dus niet om of het dieet op korte termijn lukt, maar of het kiloverlies blijvend is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Nee, ik zou zeggen: natuurlijk niet.

Van ieder crashdieet kun je snel een paar kilo afvallen.
Op zichzelf niet zo'n probleem als je verder gezond bent
en je doet zo'n dieet heel kort om een aanzet te hebben
tot verder gezond eten.

Dit is bovendien ook nog eens hartstikke duur.
Er zijn wel goedkopere shakes e.d. om af te vallen.

Maar als je dit dieet doet en je valt weer terug in je normale eetpatroon [ wat voor de meeste mensen geldt]
zul je die kilo's er weer heel snel bij hebben.

En dat is dan de eerste aanzet tot het jojo-effect.
Vaak een snel dieet.
De kilo's komen er weer bij.
Dan nog maar een dieet......
En het effect wordt iedere keer minder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik lees nu de reacties van Ritsuka.

Inderdaad: dit dieet is te belachelijk voor woorden!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het jojo effect kan alleen ontstaan als je na je dieetperiode weer _te veel_ gaat eten.
Te veel betekend in dit geval: meer calorieën innemen dan je verbruikt. Je lichaam gaat deze energie opslaan voor slechtere tijden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@AdrieK: Het jojo-effect treedt op wanneer men meer eet dan men gebruikt, maar als je een tijd zo ontzettend weinig eet, is je metabolisme zo veranderd, dat wanneer je een normale hoeveelheid eet of zelfs wat aan de weinige kant (en dus voor een normaal mens helemaal niet teveel eet), je zal gaan aankomen.
Vergeleken met wat je tijdens dat dieet eet, is elk normaal eetpatroon 'veel te veel'.
Een vriendin van mij heeft het meerdere malen gedaan en viel heel wat kilo's af maar zodra ze weer normaal ging eten met wel lettend op de kcal en vetten enzo kwam ze weer dubbel zoveel aan.
Het werkt dus wel maar voor tijdelijk helaas tenzij je de rest van je leven dat dieet volhoud maar dat houd niemand vol...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe meer mensen afvallen met een (mode)dieet - en dit is er duidelijk zo een - vooral een eenzijdig modedieet, waarin bijvoorbeeld een hele voedselgroep wordt weggelaten of vreemde onnatuurlijke combinaties worden gemaakt, hoe kleiner de kans dat er uiteindelijk iemand blijvend mee op gewicht blijft. Di gewichtsverlies is eigenlijk nooit blijvend ; ALS iemand al op gewicht weet te blijven, is dat om een andere reden en zeer beslist niet door dit concentratiekamp-dieet.

Die kans is het grootst bij mensen die - vaak onder begeleiding , maar dat hoeft niet per se - zonder trucjes en toestanden zijn afgevallen door blijvend gezonder te gaan leven. Die de knop echt om hebben gezet. Dit is bij uitstek een dieet om heel veel schade aan je lichaam mee te kunnen aanrichten, levenslang te gaan jojo-en en na een lijdensweg een enorme deceptie tegemoet te zien. Één ding is zeker : je portemonnee valt er ont-zet-tend van af.

Toegevoegd na 2 minuten:
p.s. Dit dieet is zelfs écht gevaarlijk ; het zijn minder calorieën die ze in het ziekenhuis in zeer ernstige gevallen aan extreem zware mensen geven om iets beter door een operatie te komen, en dat je maar heel erg kort mag volgen. Onverantwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee de kilo's blijven er niet af, ook al ga je door met sporten en op je eetpatroon letten...
Dit komt omdat mensen vaak niet weten wat een gevarieerd en gezond eetpatroon is. Dat wordt je ook niet geleerd tijdens dit dieet! Dus mensen gaan nadat ze zoveel zijn afgevallen weer "normaal" eten. Dat is niet normaal eten maar vallen terug in hun oude eetpatroon. Dit bevat vaak teveel vet en suiker. En dus komen weer kilo's aan of soms nog meer dan voor het dieet wogen.