mag je zomaar verschillende dranken bijeen gooien en opdrinken?

vroeger als kind vooral nadat ik asterix en obelix gekeken/gelezen had. vond ik het leuk om allerlei dranken die in vond in de koelkast bijeen te gieten en op te drinken 't smaak goor maar mag ik zoiets wel doen?
kan ik niet ziek worden ervan
(met dranken worden frisdranken ,sapdranken bedoelt geen afwas middelen ofzo)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor, dat mag.
Niemand die dat jou zal verbieden.

Je kunt best allerlei sappen door elkaar gooien en daar ook nog melk of karnemelk of bij doen.
Daar zul je niet ziek van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het mag maar ik zou het niet doen met cif etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zolang het normale, drinkbare drankjes zijn, natuurlijk!
de meeste sappen zijn zelfs al gemaakt van verschillende fruitsapjes samen.
Er zijn hele lekkere mixjes te maken met sapjes en frisdrank. Denk eens aan smoothies of (milk)shakes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien niet zo onschuldig met alcoholische dranken, daar heb ik voorbeelden van meegemaakt. Het maakt waarschijnlijk ook wat uit wie het drinkt. Een merkwaardige ervaring: was vrijwilliger in sanatorium voor demente bejaarden. Drie klassen, licht, half, en volslagen dement. 'Zondags kregen de patiënten een alcoholische versnapering naar keuze. Na afloop goot steevast een patiënt alle glasrestjes bij elkaar, een bierglas vol, en goot dat naar binnen. Tot mijn afgrijzen, de eerste keer. Maar hij had er geen last van. Een ander zocht alle sigaren- en sigarettenpeukjes bij elkaar en kauwde ze naar binnen. De arts zei eenvoudig, ze hebben geen angst en geen idee. Het lichaam reageert "dus" blijkbaar niet. Voer voor psychologen.
Bronnen: