Kan ik gewoon weer vlees gaan eten?

Ik ben nu bijna 6 jaar vegetariër, nooit vlees gegeten, maar er gaat zich misschien een situatie voordoen waarbij ik geen keus heb. Dit zal niet heel veel zijn, een paar stukjes kip verspreid over drie weken. Maaar toch vroeg ik me af of dat enig effect zal hebben op mijn gezondheid? Zal ik het gewoon makkelijk kunnen verteren, of moet ik voorbereidingen treffen, het langzaam opbouwen o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat je een rondreis van drie weken gaat maken in een ver land. Uit ervaring weet ik dat men daar niet onbekend is met vegetarisch eten. Je hoeft dus geen kip te eten. En als het toch erin zit, eet je het niet op.

Antwoorden (4)

Doe voorzichtig aan. Vooral geen rood vlees eten (ik had een vriend van me een rode biefstuk voorgezet om te vieren dat hij weer teruggekomen was naar de dark side) en dat liep niet echt goed af.

Gewoon langzaam opbouwen, goed doorbakken vlees eten en dan zal je lichaam er vanzelf weer aan wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dark side lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht altijd dat het 'come to the Dark Side, we have cookies' was!
Dit zal geen enkel effect hebben op wat dan ook,je kan gerust af en toe wat kip eten zonder dat daar gevolgen zullen aan zijn.
fremar
12 jaar geleden
Met deze kleine hoeveelheden zal je enkel misschien wat verschil in je ontlasting zien en ruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf ook een lange tijd (misschien wel zoiets als een jaar of zes) vegetariër geweest en toen weer vlees gaan eten, ik had daar geen opmerkelijke bijverschijnselen van behalve dat je geneigd bent wat ongezonder te gaan eten omdat je energie rijk vlees eet en geen ruimte meer over hebt voor groenten en dergelijke.

Ik kan me voorstellen dat je systeem zich even zal moeten aanpassen en zou niet gelijk bergen vlees gaan eten maar zelf had ik dus nergens last van.