Hoe komt het dat je van ongezond eten dikker wordt?

Een mens heeft vetweefsel om een gezond gewicht te hebben. Maar waarom gaat het lichaam door met vet aanmaken als je ongezond/teveel eet, ook als je gewicht eigenlijk al goed is???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je lichaam slaat extra vet op wanneer het een overschot aan voedsel krijgt, zodat het een voorraad heeft voor wanneer er te weinig voedsel is.
In onze huidige maatschappij hebben de meeste mensen altijd wel voedsel, maar vroeger was dat absoluut niet zo. In de winter was er weinig voedsel, na rampen was er te weinig voedsel. Heb je een grote voorraad vet, dan heb je meer kans zo'n periode te overleven, omdat je lichaam de vet-voorraad kan gaan verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt best ongezond eten zonder aan te komen.
Als je met mate iets ongezonds eet, en daarbij oplet dat je niet boven je dagelijkse caloriebehoefte uitkomt, gebeurt er niks.

Je kunt dus best eens een bord patat eten. De dag daarna let je er dan gewoon op dat je gezonder eet, een zogeheten Balansdag.
Ritsuka
12 jaar geleden
er zit vet in waardoor je dikker word
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin.