Hoeveel kost een zo goedkoop mogelijke warme avondmaaltijd, maar wel een die goed is voor je (dus geen fastfood ed) en geen super kleine maaltijden??

Met super kleine maaltijden bedoel ik, niet kleiner dan 1 eetlepel groenten en 1 stuk vlees met de groote van een hamburger (bijvoorbeeld)

Toegevoegd na 8 uur:
Ben er wat dingen vergeten bij te zetten, sorry daarvoor.
We zijn met z'n 2e
Ik bedoel eigenlijk met mijn vraag, je hebt niks in huis, je gaat naar de supermarkt (oid) voor je warme avondmaaltijd, en in 1x (dus niet een grote zak....) eet je op wat je inkoopt. Ik ben dus benieuwd hoe goedkoop je avondmaaltijd dan is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkoopst mogelijke maaltijd die ik altijd maak is spaghetti met gehakt en verschillende groenten, bijvoorbeeld een ui, paprika, courgette of champignons. Het is veel dus voor meerdere personen of voor 2 dagen voor jezelf en goedkoop! Of rijst met wat gewokte groenten en een stukje kip! Toegevoegd na 26 seconden:
Goedkoop, gezond en lekker!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een omelet met groenten (bijvoorbeeld ui tomaat wortel prei champignons, kies maar uit wat bij je budget past)
En dan rijst erbij serveren. Spaghetti met glazig gebakken uien, knoflook, pesto en olijfolie. (een keer geen vlees is niet erg)
Dit heb ik wat gegeten joh, in mijn 'arme' tijd ;) Stukje kip, kleinsnijden en bakken met wat prei en knoflook. Met (kokos)melk, maizena en kerriepoeder (en kruiden die je lekker vindt) een sausje maken. Sausje door de kip en een banaan erdoor snijden, wachten tot banaan warm is, klaar.
Serveren met rijst. Ragout (zo'n goedkoop blikje) met manderijnpartjes.
Serveren met rijst. Oven aanzetten.
Frutje gehakt, handje (of blikje) sperzieboontjes, champignons, tomaat, een ui, aardappelpuree (zelfgemaakt of uit een pakje), tomatenpuree, kaas
Frutje gehakt rul bakken met de ui en champignons. Op 't laatst tomatenpuree erdoor roeren.
Sperzieboontjes eventueel garen in een apart panneke.
Tomaat kleinsnijden.
Aardappelpuree in ovenschaal, rulgebakken frutje gehakt erop, laagje aardappelpuree, maak net zoveel laagjes als je wilt, eindig met puree en als laatste kaas erover.
Beetje bruin laten worden in de oven, klaar. Soep is ook altijd goedkoop en lekker, je kunt er ook allerlei restjes in gooien. Koop ook eens rijst e.d. (gember, knoflook etc) bij de Toko, scheelt veel duiten! Bij de Toko heb je grote zakken garnalen voor vijf of zes euro. Kun je best lang mee doen. Telkens een handje garnalen en klaar is Ytje :D Lekker is bijvoorbeeld:
Pasta koken.
Gember knoflook en rode peper (van de Toko, goedkoop!) fijnsnijden, beetje aanbakken, garnalen erdoor, binden met goedkoop pakje slagroom (je ziet vanzelf wanneer je genoeg slagroom hebt gebruikt, pakje hoeft niet leeg).
Lekker door de pasta mixen, dan een tomaatje en wat basilicum in stukkies snijden en eroverheen draperen.
Hmmmmmmmmmmm Peper en zout ed heb ik niet genoemd in de recepten, is naar eigen smaak. Ken er nog veel meer, heb een hele tijd heel zuinig moeten leven dus ken wel wat trucjes voor goedkope voedzame maaltijden. Wordt op een gegeven moment nog leuk ook, creatief met geld de heerlijkste dingen bereiden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel Jack, deze ingrediënten heb ik nog niet in huis (muv de olie) maar eens moet de eerste keer zijn toch? Zijn namelijk net verhuisd. Bedankt voor de tip!

Het beste antwoord

Het allergoedkoopst is pasta met goedkoop of zelfs helemaal geen vlees (en ook niet teveel ; 300 gram gehakt voor 5-6 personen kan zat zijn, een rookworstje in kleine stukjes is nog goedkoper. Zakje soepgroente erdoor, en je hebt nog een gezonde maaltijd ook.

Mijn record ligt op een enorme pan macaroni (30 cent) met een rookworstje (65 cent) in kleine stukjes, en twee preien uit de aanbieding (25 cent), pakje mix is nog het duurst zowat (25 cent). Nog geen 1,50 voor minimaal 4 personen. En allemaal een volle buik.

Ook een goedkope topper :
Zakje zuurkool of spinazie (50-100 cent) met zelfgekookte aardappelen (momenteel nog geen euro de kilo, dus ook een kleine 50 cent voor 4 personen) en een blikje knakworst (85 cent).
Puree maken van de aarappelen (scheutje melk, klontje boter, zout en peper - paar cent), groente onderin, worstjes erop, puree erover en in de oven. Iets duurder (en lekkerder) met gehakt.

Onder de 2,50 kun je eigenlijk met vier personen prima warm eten. De kunst is goed plannen (zodat je bijvoorbeeld meerdere dagen met een hoeveelheid groente kunt), zuinig met vlees (dat je ook niet altijd nodig hebt ; een eitje af en toe doet wonderen), en goedkope, afgeprijsde ingredienten kopen (met name op de martk voor groente). Zo heb ik een vriendin met twee grote (enorme, eigenlijk) dochters een paar maanden lang voor 20 euro in de week gevoed, inclusief ontbijt en fruit. Okee, geen luxe vetpot, maar wel een enorme besparing op mogelijke schulden. Ze zijn zelfs nauwelijks afgevallen ....:-(

Als het echt noodzakelijk is, heb ik hier nog veel meer recepten en weekmenu's liggen voor ' de luie goedkope kok' , waarbij je niet snel tekorten oploopt - al blijft fruit wel een probleem met een dergelijk budget.

Toegevoegd na 1 minuut:
Naarmate je voor meer mensen moet koken wordt het per persoon relatief goedkoper, vooral ook omdat je relatief steeds minder brandstof nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik heb mijn vraag uitgebreid voor meer info. Zo te lezen weet jij er wel wat meer van af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben een echte Miep Kniep ;-)
Niet zozeer gedwongen door financiën, (al moet je met één inkomen wel een beetje creatief zijn) maar gewoon omdat ik niet teveel wil betalen en VOORAL niks weg wil gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij houden ook niet van weggooien, maar wij zijn in principe wel gedwongen door financiën. Vaste lasten zijn echt vast, doen we niks meer aan..al zo goedkoop mogelijk etc. Dus dan maar oplossingen zoeken in het boodschappen.
We zijn nu circa 70 euro per week kwijt. Excl. waspoeder/toiletpapier ed. Die 70 euro is dan maaltijden, iets lekkers voor in het weekend en drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op drinken kun je GIGA bezuinigen, Hier is her ranja, water, melk, thee en koffie, en lieverkoekjes kopen we wel met verjaardagen enzo. Geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij drinken geen koffie, ik soms wel thee, mijn vriend walgt er van. Enige dat we drinken zijn pakken sap (circa 6 totaal per week) en we kopen 1 a 2 flessen fris voor visite.
Een pak sap kost bij de Aldi; 0.45 euro
En een fles fris kost; 0.49 euro Het is een beetje aankijken hoeveel we van wat drinken totaal, we proberen wel zuinig aan te doen. Wonen net samen, dus is nog een beetje uitvogelen.
flyingcrow
12 jaar geleden
Wat een goed antwoord weer Marleen,dikke +!

Andere antwoorden (5)

leuke vraag maar van belang is voor hoeveel personen

Voor minimaal 3 mensen (of 1p 3x eten) is volgens mij een grote zak aardappelen en iets om stampot te maken (boerenkool, hutspot, zuurkool) al snel het allergoedkoopst

die aardappelen zijn dan 1,50 euro, de groente 1 euro en dan bijv 1 rookworst erbij (of goedkope half of half gehaktballen)

Met een beetje vet ben je dan voor nog geen 5 euro klaar en kun je met 4 man eten.

Maak je een kleinere portie (dus 1-persoons) is ALLES al snel duurder, 1 kg aardappelen is bijna net zo duur als 5 kg en de hutspot zit meestal in mega grote zakken dus dan houdt je veel over

Toegevoegd na 2 minuten:
Ha ha en kijk eens in deze link: 91 recepten goedkoper dan 2,50 euro
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, sorry, was het er vergeten bij te zetten. Met z'n 2e. Ook heb ik mijn vraag verder uitgebreid.
Bedankt voor de leuke link!
bij de aldi hb je een kantenklare spaghtti pakket voor 85 cent met saus pasta en kruiden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ca. € 2,- voor vier personen: Spaghetti con Aglio e Olio voor de beschrijving zie reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraagt om een arme mensen maaltijd waar alles inzit wat jouw lichaam nodig heeft en ook nog hartstikke lekker is.
Pap,(ik dus) staat bekend om pasta's, pizza's en alles wat sliert en slubbert,"maffia-food" te noemen.
Er gaat niets boven de verse Hollandse kost.
De kinderen en zelfs de vrouw is blij als pap eens wat gaat maken; dan weet men dat er schijf in de pan gemaakt wordt.
Er is geen groente wat meer vitaminen in zich heeft als de aardappel en dat weten de meesten niet.
Daarom; zorg dat er altijd GROTE iets kruimig of kruimige aardappels in huis zijn (5 kilo), voor het geval dat je er ook eens aardappelpuree van wilt maken. Het aardappelnat (ook groentennat) nooit weggooien, maar gebruiken voor de soep, daar je anders al veel belangrijke stoffen daarmee wegmietert.

Snij de rauwe aardappels in dunne schijfjes.
Strooi er wat peper en zout over.
Werk met twee pannen tegelijk zodat je sneller kunt werken.
Boter in de pannen tot deze redelijk heet is.
Bedek dan de hele bodem van Pan1 met een laagje van één schijfje dik. Even een deksel erop en vul Pan2 met een laag. Snel werken is noodzaak!
Deksel van Pan1 naar Pan2.
Schijfjes van Pan1 omdraaien.
Deksel Pan2 naar Pan1.
Schijfjes Pan2 omdraaien.
Deksel van Pan1 naar Pan2.
Pan1 is klaar en doe de schijfjes rap in een kom. Boter in Pan1 die nog goed heet is; rauwe schijfjes er in.
Deksel Pan2 naar Pan1.
Pan2 is klaar en doe de schijfjes rap in een kom.
Ga zo door totdat de pieperschijfjes op zijn.
Zet de kom op tafel en meng en hutsel het schijfsel doorelkaar. Het lekkerste is het dat de minder aangebakken baksels zich mengt met de meer aangebakken schijfjes.
Gebakken ei erop dat qua voeding niet onderdoet voor vlees.... en smullen maar!
De eerste keer lijkt het veel werk. Alleen door het vaker te doen ontdek je hoe het beter kan.
Eet gerust meer dan normal; het is ongelooflijk met al wat het lichaam voor stoffen binnen krijgt hoe goed dat je daarvan opknapt.
De kosten per persoon: Groot ei 20 cent. 5 dikke aardappels (we doen niet minder)60 ct?

Je hebt dan wel alleen van de aardappel:
Energie-eiwit-koolhydraten-vezels-Vitamine B1, B2, B6, B11, B12, C, D, -Natrium-Kalium-Calcium-Fosfor- Magnesium-Koper-Zink en nog andere stoffen wat alleen in de aardappel voorkomt waar de geleerden nog geen naam voor hebben.

Maak van de Zaterdag "Schijfdag"! Je hebt nooit meer een griepspuit nodig! Smullen maar!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord, maar wij zijn totaal geen aardappel eters, en houden dan ook totaal niet van zo'n gerecht. Maar toch bedankt voor je antwoord.
flyingcrow
12 jaar geleden
Carisf wat een leuke tip,ga ik zeker uitproberen1
Bedankt+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord op vraag van "Ytje";
Het meeste had ik toch goed beantwoord!
1) Zo goedkoop mogelijke warme maaltijd.
2) Eentje die hartstikke gezond is.
3)En niet te klein. In mijn geval kon je zoveel eten als je op kon. Antwoord:
Bedankt maar we zijn geen aardappeleters. "Huh.."? Wat lief van "flying crow"! Daar heb ik tenminste wat aan. Bonus: De aardappel is een perfecte hulpverlener bij huis, tuin en keukenkwaaltjes. Een beetje rauwe sap daarvan werkt sterk ontzurend (weg maagklachten; ook weg maagzweer) en is als ontstekingsremmer beter dan antibiotica met zijn bijwerkingen. Ik weet nog veel meer maar dat is niet de bedoeling hier. Ook weet ik dat het bedankje met het plusje niet te zien is in mijn antwoord.
Een worst voorhouden vind ik minder; of hij moet van de Hema zijn.
Bedankt allemaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Carisf, dat klopt, vandaar ook heel erg bedankt voor je antwoord!! Ik had niet verwacht dat zoveel aardappels ook echt goedkoop was, daardoor heb ik niet erbij gezet waar we wel en niet van houden. Sorry daarvoor
Koop alsjeblieft niet te goedkoop je vlees. Dat is allemaal vlees uit de bio industrie. Biologisch vlees is tenminste goed vlees, niet vlees van beesten de een vreselijk leven hebben en enorme milieuvervuiling tot gevolg hebben. Koop bij voorkeur geen vlees (ik eet zelf ook vegetarisch).

Als je goedkoper wilt eten s avonds: koop bij AH eens van die producten met een 35% extra korting sticker. Kan een hoop schelen.