Hallo. Ik ben van plan te beginnen met een appelazijn kuur om wat af te vallen. ik mag absoluut geen alcohol!!! zit er alcohol in appelazijn?? bvd.

alcohol is levensbedreigend voor mij dus alsjeblieft een serieuze antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Amadea
12 jaar geleden
Het lijkt mij nuttiger om wat af te vallen door meer te bewegen en niet meer te eten dan je lichaam nodig heeft. Appelazijn doet niks...!
Ritsuka
12 jaar geleden
Die kuur gaat niet werken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt er dubbel en dwars weer van aan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou toch op met al die middeltjes en pilletjes. Gewoon gezond eten en bewegen. Dat is het ENIGE dat echt helpt.
Pas je levensstijl aan!
niko
12 jaar geleden
als het voor jou levensbedreigend is,moet je zoiets met je behandelende arts bespreken,niet hier.op deze wijze ga je er zelf niet serieus mee om,iets wat je van ons wel vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nico ik vraag toch alleen serieuze antwoorden?
dus lijkt mij geen proleem toch?
amigo
12 jaar geleden
Als het levensbedreigend is zou ik toch niet geheel vertrouwen op die goudeerlijk (ahum) complete onbekende die hier zegt dat jij dit rustig kunt nemen Vraag dat dan liever aan iemand met bewezen verstand van zaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo, ik ga dit uiteraard ook nog verder onderzoeken hoor, maar alles wat ik nu (denk) weet is meegenomen, dank voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat niko en amigo bedoelen is dat je juist éérst naar iemand moet gaan die er verstand van heeft. Jij redeneert andersom.
Als jij een examen wiskunde moet maken en je snapt integralen niet, dan ga je toch ook niet eerst naar je nichtje van 4 om te vragen wat zij er van weet, want alles wat je van haar hoort is mooi meegenomen? De kans is namelijk groot dat ze er geen verstand van heeft en dus verkeerde dingen zegt. Hetzelfde geldt voor de mensen op GV.
niko
12 jaar geleden
ik blijf 100 procent bij mijn antwoord.
amigo
12 jaar geleden
ik ook. maar je neemt het gelukkig wel serieus. Weet je als wij hier allemaal roepen dat je het NIET moet doen is het simpel, als je naar ons luistert gebeurt er niks slechts Maar als er veel mensen roepen dat het wel kan en je gaat het dan toch maar proberen, daar ging het me om En PS ik moet/wil ook wat afvallen maar ik neem GEEN pillen meer heb ik me voorgenomen. elk pondje gaat door het mondje is helaas echt waar, gewoon streng zijn voor jezelf EN uitzoeken waar jij van aankomt (ik heb nu de kaas afgezworen, boeoeoeoe, maar het helpt wel) EN je leert gelijk gezonder eten
succes

Antwoorden (4)

Nee, er zit geen alcohol in appelazijn, maar er zit ook niets in waardoor je af zou vallen.
12 jaar geleden
Dat zul je echt moeten navragen bij de fabrikant van wie je de appelazijn gaat gebruiken.
Ik ken kippenboeren die het geven aan hun kippen i.p.v. de antibiotica om te voorkomen dat hun dieren niet ziek worden.
Is omstreden of het ook helpt. Volgens mij zijn alle natuurlijke middelen gezonder dan chemische.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: "....om te voorkomen dat hun dieren ziek worden."

Toegevoegd na 1 uur:
De vraag is toch "..of er alcohol in zit?"
Ik zou er niet zomaar op vertrouwen of dat zo is als hier zulke algemene antwoorden worden gegeven.

Zo waren er bepaalde alcoholvrije bieren die helemaal niet alcoholvrij waren. Voordat de wetgeving dat heeft aangepast. Daar zou ik ook niet op vertrouwen.
Zelf absoluut navragen dus. Ik ga ervan uit dat de vraagsteller niet alleen maar appelazijn wil drinken i.p.v. te eten. Appelazijn schijnt wel gezond te zijn en ik heb gezocht naar bepaalde links. Die heb ik niet gevonden.

Het schijnt gewoon gezond te zijn voor de spijsvertering.
Als je gaat afvallen dan verandert je hele lichaam en zeker ook de spijsvertering.
Succes met afvallen!

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb er een tijd geleden wat over gelezen, maar heb geen details gevonden.
Alleen 's morgens één eetlepel in een glas water drinken met een rietje (tast tandglazuur aan) goed is voor de spijsvertering.

Toegevoegd na 1 uur:
Via ingrediënten.nl (op azijn) ben ik op de wikipedia van azijn uitgekomen. N.a.v. de reactie heb ik toch nog even wat verder gezocht. Het is inderdaad chemisch en ik zou het inderdaad niet in grote hoeveelheden innemen. Maar dat zou ik eigenlijk met alle voedingsmiddelen doen.
Ik voeg de pagina van wikipedia toe. Er staat geen éénduidig antwoord in, maar geeft wel interessante informatie.

Toegevoegd na 1 uur:
Met "Maar dat zou ik eigenlijk met alle voedingsmiddelen doen. " bedoel ik "Alles met mate." Dus wel een uitgebalanceerd dieet volgen zonder uithongeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staat tocht op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijke azijnsoorten worden gemaakt door een alcoholoplossing (in dit geval gefermenteerd appelsap of iets dergelijks) over houtkrullen met azijnzuurbacteriën (Acetobacter) te laten stromen, waar deze het omzetten in azijnzuur. Als er te vlug gestopt wordt met dit proces, kan het zijn dat er nog sporen van de alcohol in de appelazijn achterblijven.