val je af als je alleen op calorieen let en niet op wat je eet?

je ziet vaak mensen iets niet eten omdat ze al genoeg calorieën hebben gegeten die dag, of zeggen och ja een taartje mag wel wat ik heb nog niet zoveel calorieën gehad vandaag. heeft het wel zin om op je calorieen te letten als je wel vet eet? anders kun je bij wijze van spreken een paar zakken chips per dag eten en nog afvallen, als je verder maar niks eet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K
Amadea
12 jaar geleden
Voor het geval de antwoorden je op het idee brengen om dat laatste toe te gaan passen: Je zult dan snel ziek worden omdat je lichaam niet de benodigde stoffen binnenkrijgt. Te zien aan je vraaggeschiedenis ben jij nogal bezig met gewicht en calorieën. Het is beter om te kijken naar gezondheid en voedingswaarden!

Het beste antwoord

Ja, je zal waarschijnlijk afvallen, maar zo simpel als alleen een rekensom is het niet.

Het ene voedsel heeft meer invloed op onze bloedsuikerspiegel en insuline spiegel als het andere.
Hoe lager en stabieler de bloedsuikerspiegel hoe minder insuline en hoe makkelijker je gewicht verliest.
Daarom moet je ook vooral minderen met snelle koolhydraten (o.a. suikers)
Er is dus meer dan alleen calorieën tellen.

Een extreem proefje met muizen:
Een groep dikke muizen, werd op streng dieet gezet,
de ene helft kreeg insuline injecties, de andere helft niet.
De normale helft viel af en zag er gezond uit.
De insuline helft viel niet af en omdat ze door de insuline hun vetreserves niet konden aanspreken vertoonden ze ondervoedingsverschijnselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je eens. Het principe blijft dat je afvalt door meer calorieën te verbranden dan je inneemt maar door je verbranding op een te laag pitje te zetten of op hol te jakkeren met geraffineerde meuk bereik je eerder het tegengestelde effect. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1!!! (met muizenhapjes zal het afvallen nog sneller kunnen gaan) ;-)

Andere antwoorden (4)

Afvallen is niet alleen maar calorieën tellen. Je moet dan kijken naar voedingswaarden! In een taartje, zoals je zelf als voorbeeld geeft, zit veel vet en waarschijnlijk ook veel koolhydraten. Koolhydraten en vetten moet je zo min mogelijk binnen krijgen als je aan het lijnen bent, omdat je lichaam die opslaat.
Het heeft dus geen zin om de hele dag niks te eten en dan aan het eind van de dag te gaan bunkeren bij de MacDonalds, bovendien is het beter om verspreid over de dag te eten omdat je lichaam dan actief blijft verteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is onderzoek naar gedaan en iemand heeft het uitgeprobeerd. Die at alleen marsen, snickers en twixen (en vitamine pillen zonder calorieën omdat het anders hartstikke ongezond is). Hij zorgde ervoor dat hij elke dag minder calorieën at dan hij nodig af en hij viel inderdaad af. Het is natuurlijk niet gezond om op zo'n manier af te vallen maar het werkt blijkbaar wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan hij nodig af = dan hij nodig had
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag zoiets ook een keer. Een man at elke dag iets van 12 Mars repen en daarnaast at hij alleen maar broodjes en hij was echt enorm dun, terwijl hij ruim over het gemiddelde aantal calorieën voor een man zat.
Ja dat kan kloppen.

Je valt af als je minder calorien neemt
dan je verbrandt.
Dat is een eenvoudige rekensom.

Dat je aderen dan dichtslibben en je organen in een berg vet gaan liggen, waardoor je hart te hard moet werken en je dus waarschijnlijk eerder dood gaat,
tja dat is de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als je dood gaat val je toch vlot af!!! dikke plus. het gaat idd over de calorietjes op zich, en niet om verantwoord voedsel :))
Ja dan val je af. De kern van alle diëten is minder calorieën innemen dan je verbruikt. Dat is ook de enige manier als je wilt afvallen. Je kan dus gewicht verliezen en eten wat je lekker vindt door uit te rekenen hoeveel calorieën je die dag nog mag nemen. Je kan best een koekje of een gebakje nemen, zolang je maar onder het aantal calorieën blijft dat je verbruikt.