Ik las dat in sojamelk 1,8 gram vet zit per 100ml kan ik dat gebruiken tijdens afvallen?

Ik gebruik sojamelk van Alpro, nu las ik dat er 1,8 gr. vet in zit per 100 ml. Kan ik dit nu wel gebruiken tijdens het afvallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
Niet zo druk maken om die dingetjes, je lichaam heeft ook vet nodig hoor.
Het gaat om je totale voedingspatroon en beweging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook light-soja melk.
Is wel ranzig..
Maar als je echt wilt/moet afvallen zou ik toch light nemen,de gewone zit best veel in.
Ritsuka
12 jaar geleden
light lijkt mij ook niet zo goed, wegens de zoetstoffen die er dan waarschijnlijk in zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka
Er zitten ook geen zoetstoffen in,daarom smaakt het waarschijnlijk ook zo vies( echt!)
Is echt alleen nodig als je echt light-producten moet gebruiken als je echt op je gewicht moet letten/ af moet vallen.Maar zoetstoffen zijn idd niet gezond( al helemaal niet bij ondergewicht,wat ik nog heb),maar om daar helemaal mee te stoppen zover ben ik nog niet.

Het beste antwoord

In de sojamelk van jou merk zit 1,8 gram vet/100 ml. In normale halfvolle melk ongeveer 3,5 gram/100 ml. Dat betekent dat er ongeveer 50% minder vet. Dat is een grote winst in calorieën.
In vergelijking, een willekeuring ander product dat de kwalificatie light verdiend, heeft minstens 30% minder calorieën. Bij jou sojamelk is dat dus een stuk meer.
Kortom sojamelk kan je heel goed gebruiken voor een dieet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vet is niet per definitie slecht voor je.

Je moet / mag gewoon een x aantal percentage vet per dag binnen krijgen.

Je moet naar het totaalbeeld kijken dus het aantal calorieën die je binnenkrijgt en verbrand. Als je zorgt dat je minder binnen krijgt dan dat je verband dan is het goed.

Daar zullen een paar glazen melk als dan niet sojamelk weinig invloed op hebben hoor.

Tip: hou eens een voedingsdagboek bij zodat je precies kunt zien welke producten veel vet / calorieën bevatten in je dagelijkse eten. Dan kun je daarna eenvoudig beslissen om daarop te minderen of een alternatief te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Precies :)
Vooral dat dagboek is een goeie tip +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad !
Je kan anders Alpro light nemen,slechts 1,2 gr vet.
fremar
12 jaar geleden
Het antwoord is JA>

Het is onverzadigd vet, want het is een plantaardig produkt. Onverzadigde vetten verhogen het cholesterolgehalte niet en kunnen het zelfs doen dalen.

De Gezondheidsraad stelt dat de vet ongeveer 20 tot 35 procent van de dagelijkse totale hoeveelheid calorieën mag leveren. Het Voedingscentrum gaat ervan uit dat dit overeenkomt met maximaal 80 gram vet per dag voor vrouwen en 100 gram voor mannen.

Minimaal moeten mannen dagelijks ongeveer 56 gram vet tot zich nemen en vrouwen ongeveer 44 gram.

Dus - en zo is het met alles - moet je het zien in relatie tot wat je verder eet op een dag en hoeveel je beweegt.