Waar kan een plotselinge eetlust op duiden, en in hoeverre moet ik hier aandacht aan besteden?

Ik ben binnen een jaar 20 kilo afgevallen, dmv beweging, werk, en gezonder eten. Om op gewicht te blijven moet ik al vrij veel eten, en juist daarom heb ik al bloed laten prikken bij de huisarts zonder resultaat. Maar sinds anderhalve week komt er een ongewone eetlust omhoog, waarbij ik makkelijk bij de lunch tien boterhammen naar binnen werk en dan savonds nog 2 borden avond eten ( en ook bij het ontbijt eet ik fors). Waar kan dit aan liggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit probleem kan zowel voort komen uit geestelijk als fysiek. Laat ik een korte uitleg geven waar om het kan liggen aan de geestelijke kant. Meestal word deze ongewenste eetlust ver oorzaakt door stres, slaap te kort. Ga na wanneer je behoede hebt om te eten, Hoe voel je je als je de drang krijgt? Romigen mensen eten hun stres weg. Stres kan zowel positief als negatief zijn. Als je slaap te kort hebt gaat je lichaam vaker vragen naar energie. Eten is namelijk een soort brand en bouw stof. Soms gaat de stofwisseling traag en kost veel moeite, als dat gebeurt krijg je een singaal naar je maag en hersenen zodat de drang om te eten word opgeroepen. Meestal beland je in dit soort situaties als je een lange tijd niet hebt gegeten en je lichaam slaap gebrek heeft. Wat ook een oorzaak kan wil is de zo geheette graascultuur: wij zijn gewend om alles te eten wat er voor ons neus ligt en eetbaar is. Waarom fysiek? Met afvallen moet je best uitkijken, in een korte tijd veel kilo's kwijt te raken is niet gezond, je krijgt dan een jojo effect. Want we eten onbewust een periode bijna niks en daarna eten we weer bij. Toegevoegd na 12 minuten: In de zomer gaan we afvallen maar tijdens kerst gaan we vol op weer eten. Dan leg je namelijk een vooraad aan. Een andere fysieke oorzaak is dat je lichaam zich gaat verzetten tegen het minder eten. Probeer eten over de hele Dag verspreiden om het Uur een kleine Maaltijd van 100 calorien. Je Stofwisseling Word Constand gesprikkeld Waardoor De Drang Om Eten Minder Wordt. Drink ook goed en de Goede hoeveelheid Toegevoegd na 51 minuten: Het kan ook uit bepaalde medicatie komen, bijwerkingen. Toegevoegd na 55 minuten: Probeer suikers en conserverings middlen te mijden en vaak salade en rouw groente te eten. Zoals komkommer of wortel. Rouw groente is een bron van energie. Toegevoegd na 1 uur: Spreek voor je zelf af om voor het eten een glas water te drinken. Als je aan het eten bent kouw rustig, las af en toe een pauze, Gemiddeld krijg je 20 minuten na de maaltijd het vol gevoel maar met de paar tips hier boven kan je dat vervroegen. In de avond minstens 3 uur voor het slapen avondeten, 's nachts vertraagt de stofwisseling.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100