Is snel eten slecht voor je?

als je onder de 18 bent, en als je na 4 happen de helft doorslikt, nog 2 happen en een nieuwe hap in je mond doet? en dit al een paar jaar doet?

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik heb geen problemen ermee.
geen pijn, makkelijke stoelgang en geen brokken in de keel.

ben 11 (bijna 12) jaar, 1,47 m en 35 kilo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Amadea
12 jaar geleden
Daar is dus het tegengestelde mee aan de hand dan wat bij http://www.goeievraag.nl/vraag/eet-langzaam-normaal.235158 staat. Lees dat en je weet het antwoord!

Het beste antwoord

Goed kauwen is prettiger en gezonder.
Rustig eten geeft ontspanning, maar nog belangrijker, je kauwt het voedsel voor waardoor de maag en darmen minder belast wordt. Ook krijg je een eerder "vol"" gevoeld, wat weer goed is voor de lijn.

Toegevoegd na 18 minuten:
Je hoeft er (nog) geen problemen mee te hebben, maar dat kan (hoeft niet) nog komen.
Punt blijft dat het gezonder (beter) voor je is om langzaam te eten.
Probeer het maar eens een tijdje en stel dan een nieuwe vraag. Ook je omgeving zal het prettiger vinden en dat is toch ook winst?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja in principe wel.
Je moet goed kauwen anders kan je lichaam het moeilijker verteren en kom je aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je kan er buikpijn van krijgen.
Je moet langzaam eten[niet te langzaam], en genieten van het eten.
Dat is echt heel gezond.
Kijk maar bij mijn gestelde vragen, daar staat ook een vraag over dat ik juist langzaam eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, Geniet van het eten en schok het niet naar binnen, Tuurlijk is het niet slecht als je het af en toe doet, Waneer je zeer veel honger hebt bijvoorbeeld, maar als je dit dagelijks doet is het niet goed voor de spijsvertering je kunt ook aan je ontlasting zien of je goed of verkeerd eet,

Probeer rustiger te eten,

En nee het is niet zo dat je minder lang leeft omdat je zo snel eet ofzo maar gezond is het ook niet :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet goed nee!
Krijg jij geen pijn in je keel omdat je zulke grote brokken door je keel moet slikken?? Waarschijnlijk wel.
Heb je ook moeite met naar de wc gaan? Je moet zeker erg drukken voor er iets uit komt. Dat komt dus doordat je te snel en te weinig kauwt op je eten.

Je maag heeft het er moeilijk mee en het duurt ook langer voordat het is verteert en er weer uit komt.

Probeer langzaam en veel te kauwen en dan pas door te slikken. Dit is veel beter voor je spijsvertering.