Ik heb gister gebarbecued en vraag me af of ik het vlees vandaag nog kan bakken?

het heeft een tijdje buiten gelegen maar wel op een koele plaats... het is open, maar wel bedekt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Moeilijk te zeggen. Als het lapje vlees volgens de THT datum nog flink wat dagen te gaan had kan het meer hebben dan wanneer het er al kritisch tegenaan zat. Ik probeer in dergelijke gevallen mijn nuchtere verstand en mijn reukvermogen te hanteren. Oudere vleesproducten ruiken niet erg fris meer.
Bij kip neem ik helemaal geen risico en bij vis ruik je het meestal overduidelijk. Bij rund- en varkensvlees zijn de marges ruimer maar bij twijfel kun je de boel beter weggooien en een eitje bakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja opzich zou het nog kunnen, ik zou alleen kijken of het vlees niet te zacht, te vochtig, of beschimmeld is.

Toegevoegd na 30 minuten:
Ja dan kan het wel!
Veel plezier ermee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe ik het of niet
Gisteren buiten gelegen ter barbekau en vandaag hergebruiken
Persoonlijk zou ik zeggen nee niet doen maar mits je het echt goed doorbakt zou t misschien veilig zijn maar sorry neem geen risico ermee Voortaan in je koelkast laten leggen voordat je alles buiten etaleerd

Toegevoegd na 3 minuten:
wat je denkt te gebruiken leg je klaar en vervolgens bij tekort kan dat toch vanuit je koelkast op de BBQ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwerk poulet, orgaanvlees en gehakt op de dag van aankoop, deze kun je dus weggooien, als de rest echt koud bewaard is kun je dat wel nog eten, wel goed doorbakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het niet doen, voedsel moet je nooit 2 keer klaarmaken, bijvoorbeeld, je hebt spinazie gebakken, en het overgebleven resterende deel bak je nog een keer omdat je het zonde vind van het voedsel. dit is namelijk kankerverwekkend.