Zorgen dat je niet in de verleiding bent om het te kopen. Ga eerst goed eten voordat je gaat winkelen, als je met trek gaat shoppen dan kom je met allerlei suikerhoudende etenswaren thuis. Winkel bewust, geen suikerhoudende etenswaren kopen. Neem in plaats daarvan studentenhaver of niet gezoete popcorn. Probeer de verleiding te weerstaan. Op den duur went je lichaam er aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gezonde/goeie vervanning vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nog niet zo eenvoudig. Je moet het, net als met elke verslaving wel echt willen. Hierbij een linkje naar een website met wat tips: http://www.afvallen-weblog.nl/altijd-zin-in-zoetigheid-7-tips-om-van-suikerverslaving-af-te-komen/

Als je op Google 'suikerverslaving intypt' kom je heel veel tegen. SUCCES
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf deed het zo met b.v. de koffie, (gebruikte redelijk wat suiker) Neem eerst een slok zonder suiker, vreselijk natuurlijk ;-) maar daarna een klein beetje er in, nu zal je zien dat dit kleine beetje al genoeg is, later telkens minder, tot je zonder kan, je went er echt aan, maar het is prettiger om langzaam af te bouwen.

p.s s morgens vroeg neem ik nu eerst een bakkie thee, gelijk koffie zonder suiker trek ik dan niet ;-) Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek professionele hulp, de huisarts kan je hiermee helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt heel flauw maar is het niet. Probeer 3 dagen niets te eten waar suiker in zit. Veel eiwitten en kaas en vlees mag wel. Na 3 dagen heb je veel minder trek in suiker. Echt waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volhouden. Volhouden. Volhouden. Zorg dat je niets verleidelijks in huis hebt en dat je goed eet, zodat je geen trek krijgt.
Krijg je snoepzucht, probeer je dan eerst af te vragen wat je nu eigenlijk voelt: wil jij een snoepje (bijvoorbeeld), of dènk je dat je een snoepje wilt? Wat doet dat snoepje voor je als je het toch neemt? Want je wilt het kennelijk niet, dus wat maakt het zo moeilijk er af te blijven?
Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben het eens met memphisaleck en ga daarbij koolhydraatarm eten(wel koolhydraten)zoek op internet het hoeft niet alleen om af te vallen te zijn, maar ook om je van je suikerverslaving af te helpen.

Toegevoegd na 5 minuten:
koolhydraatarm is wel wat koolhydraten idd veel eiwit, kaas, vlees maar ook de groenten niet vergeten en let op de verborgen suikers, alles wat bewerkt is daar zitten meestal suikers in ook in kauwgom zonder suiker zit een suiker vervanger (laat echt alles even staan en drink 1,5 liter water op een dag ook geen light of suikervrije dingen.