Ik lus niet veel en kan vaak niet veel eten iemand idee wat ik ertegen kan doen?

Ik ben niet heel erg dun maar ik heb geen kont zeg maar. Ik kan ook niet veel eten, ik eet 2 aardappeltjes met een beetje groente en ik zit al vol. Ik lus ook bijna niks, ik probeer het wel altijd maar ik vind het eten echt niet lekker. Dan eet ik een broodje omdat ik het niet lus. Heeft iemand idee wat je hier tegen kan doen? Hoe ik meer kan eten of hoe ik het wel lus. En is het ook erg dat ik niet veel kan eten? Niet dat ik ziek wordt of zo?

Toegevoegd na 4 minuten:
ik ben trouwens 16 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Meer eten moet je opbouwen.. dus steeds iets meer.. En misschien is het een idee om dingen te gaan proberen die je nog niet kent, en daarmee je smaak uit te breiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik had ook een vriendin, die heeft tot dr 19e geleefd op van die krielaardappeltjes en worstenbroodjes.
Ook zei vond t vervelend maar ook door te blijven proeven, dingen blijven eten eet ze inmiddels een stuk meer. Hoewel ze in een restaurant nog stee vast een kindermenu besteld.
Maar zoals al is gezegd; smaak moet je opbouwen, niet gelijk opgeven als het de eerste keer niet lekker is en blijven proeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde natuurlijk ook zij ipv zei
Je kunt ook proberen bj bepaalde dingen die je niet lust, een andere bereidingswijze te gebruiken. Voorbeeld: gekookt krijg ik witlof niet naar binnen. Maak ik van rauwe witog een salade, geniet ik enorm. Hetzelfde met mosselen. Gekookt. Nee! Gebakken. Heerlijk! En zo heb ik veel meer dingen leren eten.
Maar ik zou zeker de raad van anderen volgen en alles met mate doen. Voorzichtig naar eigen behoefte doseren.
Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
witog????=witlof
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Dat heb ik ook. Ik dacht vroeger allerlei dingen niet te lusten, maar ik blijk ze alleen niet te lusten op de manier waarop mijn ouders ze maakte en op andere manieren wel. Niet in de zin van dat zij slecht koken, maar in de zin van dat ik bijvoorbeeld verwarmde paprika vies vind, maar rauwe paprika heerlijk; rauwe witlof vies, maar gekookte witlof wel lekker. Verschillende bereidingsmanieren uitproberen (rauw, gekookt, gebakken, gepureerd, met sausje, met andere kruiden, een heel klein beetje van iets door een grote berg van iets anders dat je wel lust), kan zeer veel opleveren.
Jou maag is aan deze kleine hoeveelheden gewend.
Dus je zult stukje bij beetje kunnen gaan proberen of je wat meer gevarieerder en vitamienrijker kunt gaan eten.
Je kunt wel zeggen is lust niets maar je zou iedere dag eens wat anders moeten proberen.
Er zijn zoveel produkten in de winkels en overal verkrijgbaar.
Keus genoeg.
Als je deze vraag zo stelt zit je er blijkbaar mee.
Dus wat let je om eens op zoektocht te gaan naar dingen die je wel lust.
En gewoon alles uit proberen.
12 jaar geleden
Ik zou meer keer per dag wat eten, bijvoorbeeld 7 keer of meer. Dan krijg je toch alles binnen maar wat meer verspreid! Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens voor jezelf na WAAROM je iets niet lust. Is het de smaak, de structuur, of te flauw, te zout, bitter. Wordt je misselijk nadat je het gegeten hebt. We hebben allemaal wel iets wat we niet lusten, maar het is ook wel belangrijk om te weten waarom je het dan niet lust. Misschien kan het op een andere manier worden klaar gemaakt. En probeer ook echt woorden te geven aan de redenen, smaak en gevoel. Bespreek dat ook eens met je ouders. Dan kunnen zij ook meedenken hoe het anders zou kunnen.