hoe kan ik wat afvallen zonder veel te bewegen, dat lukt momenteel niet.

ik ben dit jaar door allerlei gezondheidsredenen redelijk aangekomen en wil het er graag af hebben want als ik moet wachten tot ik me beter voel is het een onbegonnen zaak vrees ik, mar ik kan weinig bewegen, dus hoe kan ik wat afvallen zonder veel te moeten sporten?

ty.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Gezond eten is echt de basis. Beperk je tot de voedingsstoffen die je echt nodig hebt (raadpleeg desnoods die goeie oude schijf van vijf), maar probeer asjeblieft geen crashdieet! Bijvoorbeeld die dieten op basis van ijsklontjes ofzo. Ik denk dat je zelf ook wel aanvoelt dat dat niet de juiste weg is;)

Heel veel succes gewenst alvast en vervelend dat je niet kan bewegen! Hopelijk lukt het je :)

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Geen koohlydraten meer eten effectief en niet ongezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volledig suikervrij gaan (dus niet snoepen) en inderdaad geen koolhydraten: geen/weinig brood, geen aardappelen of pasta maar bijv. mager vlees en roerbakgroenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volledig suikervrij? Dus ook geen fruit, natuurlijke suikers etc?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik ben natuurlijk geen dieetgoeroe, maar bij mij werkt suikervrij supergoed. Inderdaad ook beperkt fruit (2 stuks, en dan geen bananen). Ik merk dat ik (naast afvallen) ook gewoon ongekend veel energie krijg en dat is wel een leuke bijkomstigheid ;-)
Veel water drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verdeel je dagelijkse porties over de hele dag, je kunt beter elke 2 uur iets eten dan 3x per dag een berg.
zo blijft je spijsvertering gaande en als je idd let op suikers en koolhydraten dan kom je een heel eind. ik heb een half jaar op bed gelegen na een ongeluk en kwam 20kg aan ik ben het kwijt geraakt door bovenstaande en de toevoeging van eiwitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorgen dat je gezond eet (dan kun je veel meer eten dan je zou denken!), de hoeveelheid vet beperken (maar niet extreem, want vetten heb je nodig), en de hoeveelheid koolhydraten beperken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan niet / lukt niet .... Bestaat niet!!!!!
Lees diëten ( internet ) en doe zoiets, gewoon proberen en als het niet smaakt hup gewoon wat anders... Elk pondje gaat door het mondje ( zei mijn dokter vroeger )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Www.fitforme.nl heeft goede afval medicijnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt echt heb het zelf gehad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvalmedicijnen bestaan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En kunnen ook nog eens zeer gevaarlijk zijn.
Je zegt dat je maar weinig kunt bewegen. Maar misschien kun je wel wat meer bewegen dan wat je nu doet.
En als je dat elke maand een beetje meer doet, ben je misschien over een jaar toch met een vorm van sporten bezig.
Dat is natuurlijk niet alleen goed voor het figuur, maar ook voor de geest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ega afslankclub google er maar 1 bij u in de buurrrt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bijdrage kan zijn: niet warm douchen! Als je koud douched dan moet je lichaam het kacheltjes zelf opstoken en dat kost energie! In de winter kun je bijvoorbeeld ook de verwarming laag zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bezoek aan een diëtist is de verstandigste eerste stap. Het wordt dit jaar nog vergoed, ik geloof 4 uren vanuit de basisverzekering, en eventueel nog wat uren uit aanvullende verzekeringen.
Diëtisten hebben ervoor geleerd, weten wat wel en niet werkt en hoe je afvalt op een veilige manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk is beweging, heel erg belangrijk dat voorop.
Je kunt bv 30 minuten per dag ook verdelen in 3x 10 minuten.
Wees creatief, zoek verschillende dingen, begin met 10 minuten ochtend gymnastiek oid., neem de trap, zet de auto net iets verder weg, neem de fiets, ga een blokje om.
Als dat echt niet lukt.

(uit eigen ervaring)

Voor mij is dat koolhydraatarm geworden
(je hebt koolhydraten nodig)

Omdat ik in een rolstoel belande door een ernstige vorm van MS, en de vermoeidheid een heel grote rol speelt.
Werd ik alleen maar dikker, omdat ik minder ging eten.

Daardoor kreeg ik een heel ongezond gewicht.
116.5 kg bij 1.70m

Een verkeerde denkwijze/verkeerd eetpatroon.
Te weinig, bijna niet eten.

Ik ben gaan zoeken op internet, tot ik iets vond wat voor mij werkte.
Zelf start ik met fruit, daarna ontbijt.
Afwisseling is ook heel belangrijk.

Zoek uit wat voor jou werkt, dan hou je dit het langst vol.

Geen maaltijden overslaan, je motor heeft brandstof nodig
Geen suiker, let op - alleen goede vetten gebruiken, veel water drinken en heel veel groenten.
(ik gebruik zelf een voedingssupplement erbij)

Eens in de week heb ik 1 maaltijd..... Dan mag ik van mijzelf eten wat ik wil.
Wat het ook is, waar ik op dat moment zo'n trek in heb.

Voor mij de manier om dit vol te houden

(op dit moment ben ik opgenomen in een MS kliniek en kan ik dit niet zo strikt volgen, komt wel weer)

Het gaat niet zo snel voor mijn gevoel.
Maar zonder sporten is dit eigenlijk gewoon een topresultaat.

Bij mij ongeveer 1 kilo in de week.
(soms een pond of een paar ons, soms aankomen, die schommelingen horen er allemaal bij)

Probeer niet elke dag op de weegschaal te staan

Zelf ben ik ben nu 23 kilo kwijt zonder beweging.
De rest (ik ben ongeveer op de helft)
komt als ik weer thuis ben, dan kan ik de draad weer zoveel mogelijk oppakken.

Het is een wijze van eten die voor mij goed vol te houden is.

Steek er tijd in.
Zoek recepten, maak schema's.
Ga je een keer de fout in?
Schiet niet in de stress, ga gewoon verder.
Zie het niet als een verloren dag.

Alles is te vinden op internet/google

Ook belangrijk maak een planning.

Een lang verhaal, maar zoals je leest.
Het kan!

Heel veel succes

Ellen