Als je veel afvalt bij een Cambridge Dieet kun je dan wel op gewicht blijven bij 'normaal' te gaan eten?

Is er ook onderzoek naar gedaan, wetenschappelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ligt er aan wat je normale eten is, als dat veel afwijkt van het dieet, ga je zeker weer aankomen. Dat is het welbekende jojo-effect.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt beter proberen een paar dingen van het dieet als richtlijn aan te houden, en voldoende te blijven bewegen. Zo blijf je beter op gewicht.
12 jaar geleden
Als je na het Cambridge dieet op gewicht bent, ga je eerst 3 weken afbouwen van maaltijdvervangers naar heel mager koolhydraat arm eten, en dan 3 weken opbouwen naar een gezond en gevarieerd eetpatroon. Dit onder begeleiding van een consulente.
Na elk dieet zal je je eetpatroon en leefstijl moeten aanpassen, anders heeft geen enkel dieet nut.

Je vroeg ook naar een onderzoek:
Het South Beach Dieet, Atkins Dieet en Cambridge Dieet zijn zinloos. Het maakt niet uit of je tijdens het diëten weinig tot geen vetten of koolhydraten eet, of juist veel eiwitten nuttigt.

Een onderzoek dat werd gepubliceerd in de New England Journal of Medicine, en werd geleid door Harvard School of Public Health en Pennington Biomedical Research Center in Louisiana, toont aan dat alleen het aantal calorieën dat je nuttigt van invloed is op het succes van je dieet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, voor je duidelijke antwoord!