Hoe verbrand ik zo snel mogelijk 800 kcal??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat raar dat nog niemand de link heeft gelegd tussen het verbranden van calorieën en het lichaamsgewicht. Dat is namelijk van wezenlijk belang. Het maakt nogal uit of je 1 of 2 kilo moet verplaatsen / optillen / voortduwen etc. Laat staan 40 of 80, of 120. Dat kost letterlijk 2 tot 3 keer zo veel calorieën. Tel uit je winst ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgende keer 800 kcal minder eten en dan nu gaan slapen

Antwoorden (9)

Crosstrainer, 1,5 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door 1,5 uur te rennen met ongeveer 10 km/h. Ik zou een constante snelheid proberen aan te houden. Per half uur verbrand je ongeveer 280 kcal per uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel bewegen. Ga hardlopen ofzo. 9 km lopen is ongeveer gelijk aan het verbranden van 1 kg vet. Je moet natuurlijk wel rustig opbouwen. Ook met kleine stukjes kun je al veel vet verbranden. Hoeveel kcal het is weet ik niet maar je zit al snel aan de 800
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van sporten houd en goed kan rennen, moet je 18 KM/H gaan lopen.

Met 18 KM/U heb je als je 60 KG bent, en je houd het een uur vol, 1080 Kcal verbrand..

Ook kan je een uur lang 15 KM/H gaan lopen voor 900 Kcal of 35 KM/H gaan fietsen voor 1020 Kcal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel een beetje onhaalbaar om de eerste keer 18 per uur te gaan lopen. Dat is net zo hard als flink doorfietsen. Nog iets harder en je hebt een wr op de halve marathon na een uur lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar wie weet is hij/zij wel een hardlopers van origine. Misschien heeft hij/zij wel een hele goede conditie en loopt al heel veel hard. Maar was gewoon nieuwsgierig naar verdere antwoorden. (DIT KAN NATUURLIJK). Daarom kan je ook een uur lang 15 KM/H fietsen of 35 KM/H gaan fietsen. Dat laatste is met een beetje fietsconditie op een racefiets of mountainbike erg goed mogelijk.
Zumba in ong een uur zumba raak je 1000 kcal kwijt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwemmen wordt zwaar onderschat in de strijd tegen de kilo's. Het is een van de beste calorieënverbranders, tenminste als je aan een hoog tempo zwemt. Vlinderslag is het meest intens, en verbrandt gemakkelijk 1.000 calorieën, als je het een uur volhoudt. Borstcrawl bijt 750 calorieën weg, een intense schoolslag ongeveer 700. Rugslag werkt 600 calorieën weg, terwijl 'op het gemak wat zwemmen' maar 400 calorieën per uur verbrandt. Aan dat tempo moet je dus eerder twee uur in het zwembad doorbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vergeet een ander nadeel van zwemmen : in het water wil je lichaam koste wat het kost je beschermende warme vetlaagje vasthouden, dus verbrand je die niet primair, tenzij je in warm (lichaamstemperatuur) water zwemt, maar dat is geen doen.
Bovendien is 1000 calorieën wel HEEL optimistisch ; dat geldt wederom hooguit voor iemand die een enorm gewicht moet meetorsen door dat water heen.
hard lopen maar lijkt me nou wat laat. maar als je bijv heel wat uren slaapt vanacht dan verbrand je ook wel weer veel in je slaap !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt heel sterk af van je gewicht.
Als mijn dochter en ik samen naar Nederland fietsen (kleine drie kwartier), heeft zij met haar nauwelijks 50 kilo in die tijd heel wat minder calorieën hoeven verbranden omdat ding vooruit te krijgen dan ik, met meer dan twee keer dat gewicht. Mij kost het ruim 750 kC, haar 317. Het ZELFDE stukje in het ZELFDE tempo.

Bovendien heb ik voor simpele dingen als lopen, adem halen, mijn bloed door mijn lijf laten pompen en mijn spijsvertering al meer calorieën nodig dan zij.

Voor mij is een uurtje stevig fietsen dus meer dan genoeg om 800 kC te verbranden. Met rennen of intensief aerobicen gaat het nog sneller, maar dat hou ik natuurlijk helemaal geen half uur vol ;-)

In de tabel uit de link kun je je gewicht en de tijdsduur invullen, en dan per activiteit (van keihard rennen tot huishoudelijke werkzaamheden) invullen hoeveel calorieën je er mee verbrandt. Daar moet gegarandeerd iets voor je tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sporten zwemmen,hardlopen of fietsen.(2uur per week)
Niet snoepen geen frisdrank veel water gezond eten.(afentoe mag je dan ook wel patatofzo)
en de rest gaat vanzelf