Zijn vegetariers slimmer dan mensen die dagelijks vlees eten ?

Omdat ze bv meer groenten en gezonde plaatsvervangers eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee. Want een vegetariër eet niet per definitie gezond en iemand die wel vlees/vis eet, eet niet per definitie ongezond. Dat hangt van veel meer factoren af dan van alleen wel of niet vlees/vis eten.

Toegevoegd na 36 seconden:
Bovendien word je niet slimmer van gezonder eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over je toevoeging. Het is toch wel gebleken dat wanneer in Engelse gevangenissen 'gezond' voedsel wordt uitgedeeld, dat er minder rellen en agressie is. Ik heb daar eens een Engels onderzoek over gelezen. Daarmee kan je toch ook wel een beetje uithalen dat mensen wat slimmer worden, als zij agressie te baas kunnen zijn.
Je voelt je door gezond eten lekkerder in je vel en daarmee kan je wat helderder denken. Dus minder 'domme' dingen zeggen of zo. Dus wel iets slimmer dan... door de helderheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Minder agressie' is niet hetzelfde als 'slimmer'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm.. of vegetariers pacifistischer zijn dan vleeseters is dan misschien een interessante vraag.. Maar ja, wat was er eerst, de kip of het ei?

Andere antwoorden (2)

Vanaf het moment dat de mens (onze voorouders) vlees gingen eten, ontwikkelde de hersenen in rap tempo. Dat komt door de eiwitten die erin zitten. Voor de ontwikkeling van de hersenen zijn eiwitten nodig. Een vegetarier neemt vleesvervangers waar eiwitten in zitten. Dus als vegetariers slimmer zouden zijn, zal dat niet door een verschillende inname van eiwitten zijn.
Wellicht kiezen intelligente mensen eerder voor vegetarisch leven dan niet intelligente mensen. Dan is het vegetarische dieet echter niet de oorzaak van de intelligentie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, veel 'vegetariers' blijven bij hun 'dieet' ook al hebben ze meer lichamelijke en geestelijke klachten. In dierlijk vlees zitten nu eenmaal ook stofjes die je nodig hebt.
Dat vind ik dus een niet zo een slimme zet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Daarnaast is er een onderzoek geweest in het engelse gevangeniswezen icm gezond eten.
Het is toch wel gebleken dat wanneer in gevangenissen ‘gezond’ voedsel wordt uitgedeeld, dat er minder rellen en agressie is.
Kan helaas geen bron meer vinden.

Daarmee kan je toch ook wel een beetje uithalen dat mensen wat slimmer worden, als zij agressie te baas kunnen zijn.
Je voelt je door gezond eten lekkerder in je vel en daarmee kan je wat helderder denken. Dus minder ‘domme’ dingen zeggen of zo. Dus wel iets slimmer dan… door de helderheid.

Zelf denk ik dat vlees eten ook meehelpt met gezond eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
'In dierlijk vlees zitten nu eenmaal ook stofjes die je nodig hebt.' Maar niets dat je niet ook uit andere bronnen kunt halen. M.a.w., je hebt vlees niet nodig voor een gezond en evenwichtig dieet. Diverse onderzoeken doen echter wel vermoeden dat het eten van vlees de gezondheid schaadt. En wat Miadesia zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt uitstekend zonder vlees en vis mits je vervangende eiwitten gebruikt, geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het staat er niet zo netjes. Ik bedoeld dat ALS iemand meer lichamelijke klachten heeft dan anders. Ik bedoel dus NIET dan een ander of niet-vegetariërs.
rose
12 jaar geleden
Tja, in dat geval. Vleeseters worden ook niet heel vaak vegetariër als ze lichamelijke of psychische klachten krijgen. Non-argument.