Eiwitten? dik worden?

Voordat ik ga sporten eet ik meestal 3 gekookte eieren. Van deze eieren eet ik alleen het eiwit op. Het eigeel gooi ik dus weg.

WOrdt je door het eten van deze eiwitten dik?
Ook neem ik elke avond rond een uur of 8 een bak magere kwark(500Gr). Word je hier ook dik van omdat het net voor het slapen gaan genuttigd wordt?

Ik eet deze eiwitten om mijn spiermassa te bewaren en vet te verliezen. Is dit de goeie manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft iemand je dit dieet voorgeschreven? Het komt op mij namelijk zorgelijk obsessief over.

Antwoorden (3)

Voor het slapen gaan is eten natuurlijk niet zo goed omdat je juist in rust stand gaat en dus ook minder snel en goed verteerd, maar magere kwark bevat geloof ik juist niet veel vet, wel weet ik dat yoghurtzuren juist vet oplossen.

Eieren zijn wel dikmakers als je er daar teveel van eet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens het sporten ontstaan er hele kleine haarscheurtjes in je spieren. Gedurende de nachtrust werkt je lichaam aan het herstel daarvan. Daarvoor gebruikt het eiwitten. Prima dus om die s`avonds te nemen.

Van suiker wordt je dik. Niet van eiwitten.

Eet trouwens het eigeel ook gewoon op. Daarin zitten meer eiwitten, dan in het witte gedeelte van het ei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van teveel calorieën per dag wordt je dik. Je kunt overigens beter voor het sporten iets eten met veel koolhydraten zoals een banaan. Na de training kun je dan wat eiwitten nuttigen zoals kwark of een ei.