Als je lichaam voortdurend moet verbranden om je temperatuur op peil te houden, val je dan vanzelf meer af dan wanneer jejezelf kunstmatig warm houdt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Ik weet het niet zeker.
Maar het lijkt mij als je jezelf kunstmatig warm of koud houdt, dat je dan de organen kan beschadigen op den duur.
Je lichaams primaire taak is dan het op temperatuur houden en dan sluit het andere organen af om die taak te kunnen uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en je krijgt ook vanzelf meer honger. Het klinkt aantrekkelijk om zo af te vallen, maar je behoefte om te eten verminderd er zeker niet door.

Toegevoegd na 10 minuten:
Zweten kost energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan prima afvallen door kou te lijden.
Dit zijn de woorden van een onderzoeker aan de Universiteit Maastricht.

De pas 23-jarige Wijers deed onderzoek naar de invloed van genetische polymorphismen op de afbraak van orale antistollingsmiddelen.
Hoe logisch dat ook klinkt komt het er op neer dat hij onderzoek deed naar het vermogen van het menselijk lichaam om voedingsstoffen te verbranden zonder dat er energie opgeslagen wordt.
"Op deze manier kan extra energie worden verbruikt na een -te- calorierijke maaltijd, of kan extra warmte worden geproduceerd in de kou” aldus de bolleboos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
brr, lijkt me niets, hele tijd kou lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg sowieso kou, als ik dieet. Vooral koude voeten :( Maar nu ik dit weet kan ik het beter verdragen.
Energie is nodig om de werking van alle organen op gang te houden, om je voort te bewegen en om de temperatuur op peil te houden maar ook om te koelen als de omgevingstemperatuur erg hoog is. Bij gelijkblijvende energietoevoer val je dus af als daar meer van nodig is bij koude dan om je gewicht op peil te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe koud moet het in mijn huis zijn als ik alleen daardoor wil afvallen? Ik ga ervan uit dat ik mijn gewone dagelijkse portie caloriën binnenkrijg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo koud dat je in beweging moet komen om op een behaaglijke temperatuur te blijven. Binnens- of buitenshuis maakt niet zo gek veel uit, hoewel factoren als wind en vochtigheidsgraad ook een rol spelen. De exacte temperatuur verschilt per individu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar Kees ik wil gewoon, al klappertandend, achter mijn PC'tje blijven hangen en niet meer bewegen dan het met mijn hand sturen van m'n muis. Ik vraag me af hoe koud het dan moet zijn in mijn kamer om in die positie af te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klappertanden en rillen zijn ook bewegen. Maar in de praktijk is het natuurlijk geen goed idee om af te willen vallen zonder te bewegen. Je hoeft heus niet te overdrijven maar met een half uur, een uur wandelen of fietsen per dag hou je je stofwisseling al dermate goed op gang dat je stukken makkelijker afvalt. Valkuil is en blijft natuurlijk dat je honger krijgt van lichaamsbeweging maar daar staat tegenover dat het weer goed is voor je stemming.
Wat een onzin! Gewoon minder eten en meer bewegen is de beste manier om blijvend af te vallen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zult toch zelf iets moeten doen om je warm te houden (bewegen dus). als je lichaam continu aan een te lage temperatuur wordt blootgesteld zal het in energie sparende modus gaan en lichaamsprocessen gaan vertragen of zelfs uitschakelen met in extremis hypothermia. houdt dus in dat je beter in gewone omstandigheden kunt gaan sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat al eerder is gezegd gewoon veel bewegen en normaal gezond te eten.

Met normaal gezond eten bedoel ik niet meer calorieen dan je hebt verbruikt of gaat verbruiken.