mijn vader krijgt een maagverkleining, heeft iemand nog tips voor lekker vloeibaar warm eten?

Ik weet dat je warm eten gewoon met de staafmixer kunt mixen maar dan is de smaak van het eten niet meer lekker, heeft iemand ervaring hiermee en wil dit met mij delen?.. ik ben ten einde raad, en ik gun die man echt lekker eten.:D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Soep, pap, of je moet alles pureren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vloeibaar eten.
Als je een blender hebt ,dat kan je bij na alles blenderen. Maar wel met enige aanpassingen. Behalve pap en soep kan je ook warm eten vloeibaar maken met de blender. Maar geen sterke kruiden of specerijen gebruiken.
Groente en fruit kan toch ook gemakkelijk gepureerd en gezeefd?
Denk aan Smoothies bijv kan met en zonder melkproducten. Een aparte sectie op Smulweb vindt ik prima hoor maar met een beetje zoekwerk kom je vast een heel eind.
Creatief zijn voor 2 weken. Het komt toch neer op vloeibare voeding = dieetleer en dat ben je snel beu
Eenpaar voorbeeldjes http://http://www.smulweb.nl/979887/koken/recept/Appelsmoothy & http://http://www.smulweb.nl/1352299/koken/recept/Aqua-fresca-de-pepino-cucumber-cooler
Sterkte toegewenst want het laatste woord blijft aan je maag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spinazie aardapelen jus en speklap in de blender, goed laaten mixen na ongv een halve miniut er weer uithalen dan eventueel nog opwarmen. Beetje zout en peper, heb je een heerlijk gerecht. Vind het persoonlijk verrukelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij meer iets voor een voedingsdeskundige/dietiste
om uw vader daarbij behulpzaam te zijn.

Natuurlijk kan men allerlei soorten voeding bereiden
met behulp van mixers etc, maar de portie,s moeten
niet alleen lekker maar ook voedzaam zijn en onder
een zekere caloriegrens liggen.

U begrijpt dat een maagverkleiningsoperatie niet voor
niets is. Ergo, vraag om raad bij de mensen die daarvoor
geleerd hebben en ga niet zelf pielen.

Het is niet de bedoeling dat zijn gewicht gaat toenemen, wat dan is de operatie voor niets geweest.
Het voedingspatroon is niet meer voor even, maar voor
zijn hele leven.

Velen denken daar te lichtvaardig over en eten het er zo weer aan. Veel sterkte toegewenst met de operatie.