Wat is die damp bij warme chocomelk?

Ik heb net chocomelk gemaakt met hete melk cacao poeder en suiker.
Waar bestaat de damp uit die er vanaf komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het klinkt misschien vreemd maar melk bevat ook water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het vocht in de melk dat verdampt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon waterdamp. Alle andere stoffen in de chocomel kunnen niet verdampen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de warmte verdampt het water vrij snel. Vlak boven de vloeistof is de lucht heet en hete lucht kan tamelijk veel waterdamp bevatten zonder dat je het ziet. Ietsje hoger is het kouder en dan gaat de damp condenseren tot kleine waterdruppeltjes.Dat zijn de wolkjes die je ziet.
Net als mist, dat ontstaat ook doordat lucht met waterdamp afkoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de chocolademelk een minuutje of 5 laat staan,zul je zien aan de rand aan de binnenkant, dat het niveau is gezakt. Dat komt puur door de waterdamp,die is ontsnapt. Je krijgt dus feitelijk iets sterkere choco.