hoe wordt ik wat "voller"

Ik ben een dun meisje, maar ik eet wel veel. ik eet veel snoep. chocola, chips etc. maar avond eten en ontbijt eet ik ook wel. Maar ik blijf heel dun. Hoe wordt ik iets voller. Ik hoef niet dik te zijn, maar gewoon normaal voor mijn leeftijd. ik ben 14 jr.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minder chocola, chips en snoep, daardoor verlies je namelijk veel eiwitten en proteïnen die nodig zijn voor je groei, eigenlijk ben je nu gewoon bot met wat vet, maar heel weinig spieren etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dun zijn is toch juist beter?? Dat het gemiddelde gewicht nu wat hoger ligt, hoeft nog niet te zeggen dat jíj dat dan ook moet worden. Bovendien word je naarmate je ouder bent "voller". Aankomen gebeurt niet in 1 nachtje. Dat heb tijd nodig.
Kimath
13 jaar geleden
In elk geval stoppen met al dat snoepen, die rotzooi is alleen maar slecht voor je.

Antwoorden (10)

Je geeft het zelf eigenlijk al aan: "ik eet veel snoep. chocola, chips etc. maar avond eten en ontbijt eet ik ook wel". Dat zou dus andersom moeten: goed ontbijten, flink lunchen, uitgebreid avondeten. Eet voldoende boterhammen, aardappels, groente en fruit. En als je dan nog trek hebt kan je pas naar een gezond tussendoortje grijpen. Maar niet omgekeerd, daar bereik je alleen maar een slechte gezondheid mee!
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke +
Veel melk producten eten en drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals? Want chocola is ook een melkproduct, terwijl veel chocola nou niet echt gezond is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blok roomboter waarschijnlijk?
Stop met snoep, chocola en chips. Vooral in chips zit veel vet. Dat je dun bent komt gewoon doordat je lichaam nog niet volgroeid is. Om dat proces goed te laten verlopen heb je de voedingsstoffen die in groente, fruit, aardappels en brood zitten hard nodig. Eet dus als het kan 3 x daags een gezonde maaltijd en neem alleen wat snoep of chips voor de lekkere trek. Als je een gezond voedingsschema aanhoudt zul je merken dat je lichaam zich vanzelf in de goede proporties gaat ontwikkelen als je ouder wordt. En je voorkomt dat je op latere leeftijd opeens erg gaat uitzetten. Je kunt door te veel snoepen in je jeugd al beginnen met het aankweken van overgewicht waar je later last van gaat krijgen. En dan is het er héél moeilijk weer af te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee! Eet goede en stevige maaltijden. Als je tussendoor honger hebt neem dan bijvoorbeeld een bakje volle yoghurt met cruesli of iets dergelijks. Je kan ook tussendoor een boterham een nemen.

Neem altijd bruine boterhammen met boter, en beleg, bruine boterhammen voeden beter. Zorg dus dat je veel koolhydraten binnen krijgt, en snacks zijn nog steeds slecht voor je dus probeer die te vermijden. Bananen is trouwens goed fruit om te eten!

Succes! X
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op jou leeftijd is zo dun zijn juist heel normaal. Als je je gaat ontwikkelen krijg je vanzelf vrouwelijke vormen. Bedenk ook, als je te veel eet wordt je dik op lelijke plekken en niet op de plekken waar jij het wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees blij, veel meisjes in jouw leeftijd zijn te zwaar
Na je pubertijd komen die kilo's er wel vanzelf aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat je moet doen is volgens de voedingsdriehoek leven. Als je 's morgens, 's middags en 's avonds goed eet (en daarmee bedoel ik niet veel maar wel genoeg) dan mag je wel een koek eten per dag, maar dat is het dan ook zowat.
Het kan ook gewoon zijn dat je een magere lichaamsbouw hebt, das erfelijk, check gewoon even bij je ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga sporten. Je wilt namelijk wat spieren kweken die je een wat voller maar wel stevig uiterlijk geven. Een laagje vet, alhoewel wat voller ziet er ook niet goed uit en is niet gezond. Oftewel ga lekker sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf was ik op jou leeftijd ook dun. Als je wat ouder wordt wordt je vanzelf wel wat voller. Eet gewoon zoals je altijd eet, want te veel eten is niet goed natuurlijk.
En sporten helpt ook. Veel mensen denken dat je door sporten juist dunner wordt maar je krijgt meer spieren en je krijgt een gezond lichaam(niet te dun dus).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was ook een dunne op die leeftijd. Maar idd een van de vorige antwoorden dat je beter kunt gaan sporten vind ik een heel best antwoord.

Wees maar blij dat je dat hebt, want je word vanzelf voller als je ouder bent. En als je nu al vol zou zijn dan word je ook gauwer te dik op latere leeftijd.

Ik ben achteraf blij dat ik op die leeftijd een dun meisje was