Heb je bij vloeibaar voedsel, ook dat de ontlasting ook vloeibaarder is?

Of krijg je een normale ontlasting uiteindelijk. Bijv. bij eiwitten shakes bijv, dat het vloeibaar blijft (via de urine zich uitscheid ipv de ontlasting)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Al het vocht wordt uit de darmen onttrokken en verdwijnt via de blaas als urine.

De ontlasting blijft stevig. Tenzij je heel veel eiwitten gaat eten, dan kun je diarree krijgen, maar dat heeft te maken dat je te weinig vezels binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee je ontlasting blijft gewoon hard, mits je geen diarree krijgt, maar dat krijg je doorgaans niet van vloeibaar voedsel.
Omdat je darmen gewoon werken, zorgen ze ervoor dat het wat dikker word, waardoor je gewone ontlasting krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij niet. De afvalstoffen uit voedsel vormen de ontlasting. Met vloeibaar eten wordt het wel een dunner geheel.