's maandags moet je naar de dietiste en je bent gewend om kalkoenfilet 's morgens te pakken en vervangt dit door chocolade pasta merk je dat ?

op de weegschaal ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook, helaas... En nee, ik ga géén tips geven hoe een meisje met een eetstoornis zwaarder kan lijken op de weegschaal van de diëtiste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me wel iets te kort door de bocht. Ze heeft anorexia nervosa (zie andere vragen) en de neiging om te laag gewicht te verbergen is deel van de stoornis. Daaruit concluderen dat ze niet beter wil worden is zoiets als denken dat een paranoïde schizofreen die vanwege paranoia zijn medicijnen niet inneemt niet beter wil worden. Dat is geen kwestie van willen, dat is de stoornis die spreekt. Blijft natuurlijk staan dat we nog steeds geen tips geven aan meisjes met een eetstoornis om hun diëtiste voor de gek te houden wat betreft hun gewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies. jullie hebben helemaal gelijk!
Dat mensen met die stoornis trouwens naar een diëtiste moeten... psychiater lijkt me meer een oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
diëtiste kan erg belangrijk zijn. Bij de juiste persoon. Bij mensen die geen indirect probleem hebben met eten maar wanneer dit een secundaire uiting is van een psychologisch probleem.....tja
Psychische problemen zijn op te lossen door psychiaters Overgewicht/ondergewicht voorkomend uit een psychisch probleem wordt dan aangepakt door een psycholoog/psychiater.
Wat doet een diëtiste dan bij iemand met anorexia? elke keer op controle zeggen dat ze meer moet eten. of hoe het gaat met eten? zeggen dat ze 1 gram is aangekomen?
Ik ben echt heel erg benieuwd wat de functie/taken is van een diëtiste bij iemand met een dwangneuroses en/of anorexia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt dat dit meisje geen psychiatrische hulp krijgt? Wat een diëtist doet bij iemand met anorexia lijkt mij eigenlijk heel helder. Iemand met anorexia moet opnieuw leren gezond om te gaan met eten. En dat houdt niet alleen in op een gezonde manier dénken over eten, maar ook op een gezonde manier éten. Hoe dat goed op te bouwen met een lichaam dat maanden of misschien zelfs jaren is uitgehongerd en niet alles meer even goed kan verwerken, daar kan een diëtist bij van dienst zijn. Waarbij die diëtist overigens ook in een goede positie is om te signaleren als het weer de verkeerde kant op dreigt te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat de diëtiste onderdeel is van de psychiatrische behandeling, anders 'moet' je niet :)
Liryuk heel erg veel sterkte met deze vreselijke ziekte, ik hoop dat je het kan overwinnen.

Het beste antwoord

Ik kan me voorstellen dat je dat lekkerder vindt. Je kunt dan ook op de ene helft van je boterham dun margarine smeren en op de andere helft chocopasta en dan dubbel slaan. Dit doe ik al maanden.
Toch val ik langzaam maar zeker af.
Mijn arts rade mijn aan. Gewoon van alles wat minder. In drie maanden drie en halve kilo afgevallen zonder dat ik al die diëten moest volgen.
Nee, de dietiste zal dat niet meteen op de weegschal merken.
Als je geen diabetes hebt mag je gerust af en toe wat zoetst hebben. Ik neem iedere week één punt van een appelgebak en blijf toch regelmatig afvallen. Dit heet: belonen omdat je het de hele week vol heb gehouden.
Zo kom je ook niet in dat jojo effect terecht. Toch succes gewenst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en jij weet heel zeker dat deze persoon in kwestie overgewicht heeft? Misschien heeft ze wel zwaar ondergewicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mop, dit is geen vraag van een vrouw die wat pondjes kwijt wil, dit is een vraag van een meisje met anorexia nervosa. Ze probeert snel wat aan te komen om zo haar diëtiste voor de gek te houden ('nee hoor, het gaat echt goed') als ze daar op de weegschaal moet.

Andere antwoorden (4)

In chocoladepasta zitten wel veel meer calorieen dan in kalkoenfilet. Maar dat zul je niet direct op de weegschaal merken. Wel als je dat vaker doet.

Alleen wie hou je dan voor de gek? Je doet het toch niet voor de dietiste?

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
helemaal mee eens, +
Nee die dietiste zal het niet merken op de weegschaal.
Zeker niet na een keer.
Maar ik neem aan dat je ook een eetdagboek moet bijhouden?
Dan komt de waarheid toch aan het licht?

Een broodbeleg chocoladepasta is 85 Kcal.
Een broodbeleg kalkoenfilet is 12 Kcal.
Tel uit je winst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tel uit je winst als ze overgewicht heeft, ja
Maar,.. Misschien heeft deze persoon wel zwaar ondergewicht en wil ze een paar gram aankomen nog vlug voordat ze naar de diëtiste gaat.
Alleen als je vergeet je mond af te vegen. Aan de weegschaal niet, tenzij je er een dagelijkse gewoonte van maakt om te snoepen in plaats van te ontbijten, want chocoladepasta is geen voedsel maar snoep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het nog niet verteerd is, zul je dit niet direct merken.