Wat doet de lengte van de houdbaarheid van diverse soorten vlees in een potje, met onze gezondheid?

Je kunt in de winkel van die potjes kopen met stoofvlees erin. Deze potjes zijn heel lang houdbaar en hoeft niet in de koelkast bewaard te worden. Dit kan toch niet gezond meer zijn? En bijvoorbeeld pastasaus met vlees erin, vlees hoort in de koelkast en binnen een paar dagen te worden opgegeten. Wat gooien ze erdoorheen waardoor het zolang houdbaar is? Is dit nog gezond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lang bewaarbare potten voedsel bestaan al sinds láng voor de uitvinding van conserveringsmiddelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het al lang bestaat verteld mij niets over het feit of het nog gezond is.
De link is overigens heel interessant Panteao! Daar kan ik wel wat mee! Thanx.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg Panteao, waarom zet je dit allemaal bij reacties? Anders kan je nog wat puntjes verdienen. Maakt mij niet uit hoor, maar je geeft antwoord op de vraag :)

Het beste antwoord

Die levensmiddelen worden verhit en in steriele potten gedaan. Bacteriën krijgen zo geen kans om voor bederf te zorgen. Zo blijft het dus lang goed, zonder dat er (veel) conserveringsmiddelen nodig zijn.

Toegevoegd na 46 seconden:
Dus niet zo ongezond als je zou denken!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent de enige dus krijg je de 10 punten, ik snap alleen niet waarom de rest hun antwoorden bij de reacties zet.