Zitten er in Cornflakes veel koolhydraten?

Ik ben op zoek naar een goede ochtend maaltijd zonder daarbij veel koolhydraten te gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Alles waar granen inzitten, bestaat uit koolhydraten.
Voor cornflakes zijn die behoorlijk bewerkt, waardoor ze lichter verteerbaar zijn, dus je krijgt redelijk snel weer honger. Bovendien wordt er zout en suiker aan toegevoegd.

Beter zou je dus ongezoete müsli kunnen eten (géén crüsli, want dat is ook weer bewerkt...)
Door iets van koolhydraten te eten bij je ontbijt, heb je niet alweer om 10 uur de 'munchies', oftewel 'lekkere trek'.

Een ontbijt zonder graan-koolhydraten zou bijv. zijn : een halve grapefruit of een halve meloen, een gekookt eitje, en een schaal joghurt met fruit.
(geen suiker erover, natuurlijk) De fruitsuikers uit het fruit leveren dan een klein beetje koolhydraten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou gewoon even in de winkel op het pak kijken, het verschilt ook per merk! Wat je wel kunt doen is gewoon roeryoghurt met vers fruit nemen. Nagenoeg geen koolhydraten, maar veel eiwitten...dus veel energie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de koolhydraten wijzer zitten er 4 koolhydraten per eetlepel (3 gram) behoorlijk wat dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goed ontbijt met weinig koolhydraten is b.v.
2 gekookte eieren
Een stuk kaas (brie of camembert)
Een bakje volle yoghurt of kwark.
Heb zelf afgelopen maand voor 2e keer in 8 jaar het Atkins
dieet toegepast en ben daardoor 4 kilo afgevallen en eet nu
veel bewuster d.w.z. bijna géén suiker en zo weinig mogelijk
meelproducten.Beter roggebrood dan gewoon brood(vult beter en houdt de suikerspiegel in het bloed constant)Onbewerkt voedsel zonder toevoegingen want
bijna overal zit suiker in.
Vis is ook best lekker als ontbijt,vooral zalm,alleen jammer dat het zo duur is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie adviezen! Is ook mijn ervaring. +1
Cornflakes bestáán vrijwel geheel uit koolhydraten. Aan sommige soorten is zelfs suiker toegevoegd. Als je drastisch koolhydraten wilt beperken dan moet je niet alleen zoetigheid maar ook alle brood, crackers, pap en muesli-achtige graanontbijten vermijden. Neem hartig beleg en laat het brood eronder weg. Maar als alternatief voor brood zou je Atkins of GG vezelcrackers kunnen proberen. Met flink boter (geen margarine) en hartig beleg zijn die goed te eten en per cracker zit er maar een enkel gram verteerbare koolhydraten in.

Toegevoegd na 1 dag:
Cornflakes bevatten gemiddeld 85 gram koolhydraten per 100 gram.