Wat is een Caloriearm maar vullend Tussendoortje ?

Ik ken er wel een paar...
Appels , Bananen , Yoghurt ,Enz.
Maar dat vult niet echt...
Weten jullie iets?
Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kunnen appels nou niet vullen? Er zitten veel vezels in (vooral in de schil) die voor een verzadigd gevoel zorgen.
Kimath
13 jaar geleden
Appel vult wel, en een banaan helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een gekookt ei, dat vult enorm!

Antwoorden (8)

Musli repen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een muesli reep is geen calorie-arm tussendoortje!(100 tot 130 cal.)
Een boterham heeft er minder(80 cal.)
Een appel heeft er ongeveer 50 dus dat is prima.
Misschien dat het niet goed vult, maar in Kellogs minibreaks zitten niet veel calorieën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe een aantal vruchten in de blender voor een smoothie en als je er een banaan bij doet, nou dan ben je verzekerd dat je echt even vol zit!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
en het smaakt ook nog eens heerlijk!
Ik mix altijd yoghurt met wat melk en vruchten, en nog een scheutje Brinta er bij voor extra vezels.
Dan heb je echt even geen honger meer hoor :P
Proteïnerijk voedsel, zoals peulvruchten, vis en weekdieren, mager vlees zoals o.a. gevogelte. Verder ook zuivel, maar dan bij voorkeur de magere varianten ervan.
Maar aangezien je 't hier over een tussendoortje hebt zou ik in jouw plaats eventueel opteren voor peulvruchten, weliswaar ongezouten en bij voorkeur niet behandeld, laat staan met een laagje suiker errond ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinda's? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld. Maar dan dan puur natuur hé! :)
Calorie-arm en vullend is wat strijdig met elkaar, zonder jezelf met niet-verteerbare vezels te vullen. Dat kan wel, hoor, maar dan moet je het zoeken in koolhydraatarm brood of vezelcrackers, yoghurt met een grote schep zemelen en dat soort dingen.

Eigenlijk denk ik dat je jezelf een beetje voor de gek houdt met 'calorie-arm en vullend'. Doorgaans werken calorierijke tussendoortjes beter, als je de koolhydraten maar zoveel mogelijk weglaat. Wat nootjes, een plakje worst of een blokje kaas en een ei stillen de honger veel beter. daardoor snaai je veel minder waardoor het veel beter lukt om netto minder calorieën tot je te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gekookt ei; weinig calorieen veel proteine dus veel energie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een glas water vult - of een magere bouillon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een volkoren boterham, met dieet margarine, lekker veel ijsbergsla en je favoriete, magere vleeswaren.
Vult prima, is erg lekker en gezond.