Hoe kan ik mijn eetpatroon ombuigen van koolhydraatrijk naar eiwitrijk!

Waar vind ik goede, makkelijke recepten daarvoor!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Veel kip, kwark, witvis, groente, rijst, eieren eten. Af en toe een biefstuk en voldoende fruit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het Montignac dieet. Eiwitrijk met langzame integratie van koolhydratenn

South beach, idem dito.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende diëten gebaseerd op eiwitrijk eten. Veel eiwitten eten zorgt voor een verzadigd gevoel waardoor je weinig last van honger hebt. Afvallen via een eiwitrijk dieet gaat vaak erg snel wat natuurlijk best leuk is. Zelf volg ik het Dukan Dieet en ben nu 7kg kwijt in drie weken. Let wel op dat je goed gaat stabiliseren, dat is nog belangrijker dan het afvallen zelf. Als je dit niet doet vliegen de kilo's er binnen no time weer aan. Bij het Dukan dieet moet je 10 dagen per verloren kilo stabiliseren. Dat is best wel lang maar dat heeft je lichaam gewoon nodig om zijn nieuwe lichtere gewicht te accepteren.

Maar nu nog even antwoord op je vraag:
Ik denk dat je gewoon zo om kan schakelen. Voordat ik begon met Dukan at ik ook veel koolhydraten en ik ben dat niet eerst gaan afbouwen of zo. Zoek een eiwitten dieet wat je aanspreekt en begin ermee maar stabiliseer vooral als je er klaar mee bent!