ik wil veel sneller vermageren, maar hoe?

ben begonnen met een dieet, niet drastisch, maar vermijd nu alle overbodige dingen (koekjes, friet...). ik at vroeger al veel groenten, maar maak ze nu ook vetarm klaar.
af en toe "zondig" ik eens omdat het niet anders kan (bv. etentje bij vrienden). maar dan hou ik de porties erg beperkt, en trek de volgende dag weer de riem aan.
toch zit ik al weken vast op 69 kg...
hoe kan dat nu? bewegen doe ik zeker voldoende.
een oplossing? een crashdieet zie ik in ieder geval niet zitten, externe middeltjes (bv. druppels, pillen etc...) ook niet. ik wil het gewoon doen met mijn voedingspatroon aan te passen en mijn stofwisseling op peil te houden...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

er is geen vmanier om sneller te vermageren gezien je gezonde eetpatroon.
(geen verantwoorde manier in ieder geval)

het enige wat ik kan bedenken is bewegen, veel bewegen en nog meer bewegen maar daar moet je maar net tijd en zin in hebben.

Afvallen? Neem de tijd…

Het Voedingscentrum is geen voorstander van snel afvallen en al helemaal niet zonder deskundige begeleiding. Gezond afvallen wil vooral zeggen: geleidelijk afvallen. Het is belangrijk dat je lichaam alles krijgt wat het nodig heeft. Het afvallen is dan ook langer vol te houden. Een gemiddeld gewichtsverlies van een halve tot ongeveer een kilo per week is een goede maat. Daarvoor moet het lichaam dagelijks 500 tot 1000 calorieën minder binnenkrijgen dan het nodig heeft. Gaat het om meer dan 1000 calorieën minder, dan kunnen de spieren meer afnemen dan wenselijk is.

zo te lezen ben je dus vreselijk goed bezig!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Drie maaltijden per dag en 2 verantwoorde tussendoortjes. Verder veel drinken (koffie/thee/water) en ja, echt wel af en toe jezelf verwennen. Iedereen die lijnt heeft een periode waarop het lijkt alsof je stil staat. Je lichaam moet ook even wennen aan de nieuwe gang van zaken en schrikt zich rot. Toch gewoon nog even doorzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaren geleden had ik dit probleem ook maar heb toen een brochure van voedingscentrum den haag aangevraagd en dat werkte prima. Het kost niks extra en je mag best redelijk veel eten en toch, het vliegt eraf. Het gaat om brochure nummer 811, een rood boekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet mogelijk. Want dan zou je wel een crashdieet moeten doen, waarvan je op termijn alleen maar meer aankomt.
Het kan zijn dat dit gewicht simpelweg 'jouw' gewicht is.
Zo te lezen eet je goed en beweeg je voldoende - meer kun je niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je eetpatroon gaat aanpassen, dan val je in het begin wat af, maar daarna komt een periode dat stil blijft staan.

Wanneer je opeens anders gaat eten en in jouw geval minder dan zal het lichaam de vetreserves aanspreken. Maar na een tijdje 'denkt' het lichaam 'Oh, er komt toch dagelijks genoeg bij, dus ik hoef niet perse de vetreserves aan te spreken'. Totdat je stofwisseling door heeft dat je meer energie verbruikt dan je binnen krijgt. Dan pas ga je weer afvallen.

Om dit te voorkomen is het beter, dat wanneer je gaat lijnen, je dit niet te drastisch doet. Dus als je gewend was om iedere dag 10 koekjes te eten, dan is het beter om dit af te bouwen. Je hebt ongeveer zes weken nodig om je lichaam aan een nieuw dieet te laten wennen. In die zes weken is het raadzaam om langzaam af te bouwen.

Ik hoop dat ik een beetje begrijpelijk ben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te weinig eten zorgt ook voor stilstand in het gewicht.
Je lichaam houdt dan alles vast want wie weet wanneer er pas weer wat komt...

Of als je veel stress hebt lukt het ook niet om af te vallen.

Normaal maar met mate eten is beter dan veel sneller willen afvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
regelmatig eten 6 keer perdag! 's morgens 2 sneetjes roggebrood met mager beleg en groene thee zonder suiker, rond een uur of 11 een glaasje boullion en water, in de vroege middag groene appel met water, rond 3 uur 1 sneetje roggebrood met mager beleg en water, het avond eten 1 aardappel stukje vlees een voldoende groente, en na 6 uur 1 kiwi met groene thee zonder suiker, let wel dat je geen vettige jus neemt ma plaats daarvan appelmoes,,, laat het snoepgoed staan althans proberen en met veel beweging zul je binnen no-time afvallen, men moet niet snel willen afvallen dan gaat alles slapperen want dan heeft je huid en lichaam niet de mogelijkheid om te herstellen en te wennen aan het idee van afvallen

Toegevoegd na 4 minuten:
je kunt ook je ontbijt afwisselen met musie en yoghurt zonder suiker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen ik tijdens mijn grote afval-periode een tijdje stilstond, ben ik overgegaan op het weglaten van wat meer koolhydraten.
Ik at 's morgens alleen fruit, en 's middags alleen groenten, en dan 's avonds 'normaal', maar wél zo gezond mogelijk : zilvervliesrijst ipv witte rijst, volkorenstokbrood ipv wit stokbrood ed.
Toen ging het weer verder....succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter niet meer zelf tobben. Als je tekorten creëert kan je lichaam namelijk om compensatie gaan vragen en krijg je vreetbuien. Resultaat daarvan is dat voor elke afgevallen kilo er minimaal 2 terug krijgt.

Lekker naar een voedingsdeskundige gaan die brengt je in balans en dan de kilo's eraf. Misschien heb je een verwijskaart van je huisarts nodig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw poging om te lijnen valt of staat bij wat u in uw boodschappenmand/kar laadt.
Vergelijk uw kassabon maar.

En telkens weer een feest of verjaardag er tussen door.
En met elk etentje kunt u zelf bepalen wat u wel of niet tot u neemt.

Indien u sneller wil vermageren zou ik adviseren om op een verantwoorde wijze aan lichaamsbeweging of sport te doen.

Gezond eten is beter dan een dieet van Dr Atkins of Dr Frank,
alhoewel je van dat soort koolhydraatvrij dieet snel afvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige gezonde manier om af te vallen, waarbij de kans op terugval het kleinst is, is het volgen van een normaal eetpatroon. Uit je verhaal blijkt dat je dat al doet, dus niets aan veranderen! Het moment van "stilstand" komt bij iedereen voor die aan het afvallen is, soms zelfs komt iemand in gewicht aan, omdat de zware spiermassa sneller groeit, dan dat het lichtere vet verbrand wordt.
Gewoon zo door blijven gaan, geen rare dingen doen qua eten, en af en toe blijven zondigen. Zo onderhoud je je lichaam het beste.
De enige juiste manier om overtollig gewicht kwijt te raken, is bewegen, bewegen, bewegen, bewegen, bewegen.