is het belangrijk wat je het eerst drinkt of eet nadat je 's ochtends bent opgestaan ?

moet je bv eerst 2 glazen water drinken?
of begin je met 3 boterhammen met choco ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (6)

ja ik kan het niet compleet onderbouwen maar je darmen moeten nog op gang komen etc.

ik kan het je wel duidelijk maken door te zeggen eet eens erwtensoep en een mars als je net wakker word. Dan heb je waarschijnlijk al darmklachten..

ook met een goed ontbijt voel en ben je fitter en gezonder. Veel mensen pakken melk en brintha ofzo dat lijkt me wat magertjes. ik pak zelf altijd 4 boterhamen en een bakje thee. heerlijk wakker worden. soms gekookt eitje erbij.. (of dat gezond is weet ik dan weer niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst water, de rest kan later...

Een mens bestaat voor zo`n 70-80 procent uit water.
S`nachts verlies je veel vocht door transpiratie. Verstandig is om dat s`morgens snel weer aan te vullen.
Het water helpt tevens bij het afvoeren van gifstoffen uit je lichaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, klopt!
Het is altijd goed om te starten met een glas (lauw) water. Zo vul je snel je vochttekort aan en spijsvertering wordt direct in gang gezet. Na een paar minuten kun je gewoon ontbijt nemen. Alleen zou ik geen drie boterhammen met choco nemen, maar eentje. Op de andere twee zou ik wat anders doen. Je kunt hierbij koffie of thee drinken.

Na een uur of twee kun je een stuk fruit eten en wat drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst, neem je tijd!!!

Dan een glas water.
Vervolgens, yoghurt of kwark, met fruit en/ of muesli.

Dus geen brood met melk en/ of koffie!!!

De huidige informatie over gezond eten is nogal tegenstrijdig en erg verwarrend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit te veel zout in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dutchmonique, ik ben niet deskundig genoeg het je uit te leggen, het is niet alleen het te veel aan zout, zoals mak. al zegt, maar het heeft ook te maken met de koolhydraten in het brood.
Kijk of ik wat kan vinden voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezocht op internet vind je net zo veel voorstanders als tegenstanders van brood eten, alles heeft te maken met de uitleg in hoever koolhydraten en gluten uit het brood wel of niet schadelijk voor ons zijn.
Er zijn hier bij g.v deskundigen op dit gebied die het beter kunnen uitleggen.
Zelf heb ik jaren regelmatig last gehad van maagkrampen na een ontbijt met brood, sinds ik yoghurt en fruit eet in de morgen, is dat over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe er mueli door de yoghurt, dan krijgt ze voldoende voedingsvezels binnen om niet direct weer honger te krijgen.
of iets mee geven voor later in de ochtend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mueli= muesli
Ach, als je 's morgens vroeg eet waar je trek in hebt zal het heus niet slecht vallen, ongeacht of je ontbijt met een haring, een kop erwtensoep, havermout of eieren met spek. Maar een beetje doorspoelen met helder water kan echt geen kwaad en je kunt je afvragen of drie boterhammen met snoep zo gezond zijn, op welk moment van de dag dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedere ochtend starten met 1 glas lauw/warm water. Perfect voor je darmen en je huid.