Is dagelijks een blikje redbull drinken slecht?

En dan los van de suikers, zit er iets anders in wat het slecht maakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Cafeïne is andere stoffen die je zoveel energie geven zijn slecht voor je lichaam. Je krijgt wel een energy shot voor korte tijd, maar daardoor ben je daarna ben je juist heel vermoeid. het blijft lang in je lichaam zitten waardoor je slechter slaapt. Daardoor ben je de volgende dag moe. Als je dan als compensatie ook weer opnieuw red bull gaat drinken heb steeds iedere ochtend hetzelfde probleem.

Incidenteel kan het natuurlijk geen kwaad. Als je echt een inspanning moet leven zoals sport of een heel belangrijk tentamen kan het voor dat moment goed zijn. Maar het moet geen compensatie zijn voor als je je moe voelt. Want dat maakt het alleen maar erger uiteindelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is Red Bull in sommige landen verboden omdat het slecht is voor het lichaam. in Zweden bijvoorbeeld meen ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens is Red Bull in sommige landen verboden omdat het slecht is voor het lichaam. in Zweden bijvoorbeeld meen ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Frankrijk is verkoop in de supermarkt ook verboden

Andere antwoorden (3)

Caffeine. de suikers zorgen er voor dat je je heel snel ongezonde tanden krijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is slecht? 1 blikje staat gelijk aan 2 koppen koffie, dus als je daarnaast ook koffie drinkt krijg je nogal wat caffeine binnen.
Taurine zit ook in Red Bull, daar kan je hoofdpijn van krijgen en er is bekend dat overmatig gebruik hiervan echt schadelijk kan zijn, het is een stof die invloed heeft op je stofwisseling
Verder is de combinatie Red Bull en alcohol ook af te raden dit ivm kans op uitdroging.

Maar 1 blikje lijkt mij niet overmatig, maar mocht je hier toch aan twijfelen, kan je het altijd laten staan natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah ja. Taurine dat woord zocht ik :-) Inderdaad niet de beste stof voor je lichaam.
Nooit drinken die troep. Vitamines krijg je via je voedsel en cafeine via koffie. Nep drank van de bovenste plank !