Lijkt me geen probleem. Iedere methode waarmee je afvalt bij overgewicht en vooral waarmee je op een gezond gewicht kunt blijven is goed. Kijk alleen uit bij nierfunctiestoornissen.

De kern van eiwitdiëten is eigenlijk beperking of zelfs nagenoeg weglaten van koolhydraten. Eigenlijk vind ik minder rigoureuze koolhydraatbeperkte methodes te prefereren omdat je die in minder strenge vorm ook prima kunt hanteren om op gewicht te blijven. Dit vooral omdat je in gezelschap veel minder aanpassingsproblemen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een eiwit dieet heeft niet zozeer invloed op je bloedsomloop, maar wel op je nierfunctie. Specifiek een eiwit dieet na dotteren heeft niet een directe of negatieve relatie. De oorzaak voor je dotter operatie is natuurlijk wel belangrijk om mee te nemen in de keuze voor je dieet.

Gezond afvallen lijkt me voor jou de beste keuze, aangezien je lichaam herstellende is en hiervoor de juiste voedingsstoffen nodig heeft. Als je toch voor een eiwit dieet kiest, hier een aantal adviezen:
- Teveel eiwit wordt door je lichaam omgezet in ammonia, vervolgens in ureum en dit plas je gewoon weer uit. Maar als je niet meer dan de normale 1,5e liter per dag drinkt, wordt ureum niet goed afgevoerd en hoopt zich op. Gevolg: vieze adem, jeuk, misselijkheid, geel/bruine huid, droge tong en bloedarmoede. drink dus veel meer dan de aanbevolen 1,5 water per dag!

Te weinig eiwitten leiden tot ondervoeding. Gevolgen zijn: verlies spiermassa, vochtophoping, vervette lever, droge huid, droog haar, vatbaarder voor infecties, bloedarmoede en diarree.

Lees je goed in, veel succes!