wat is een goede vervanger voor brood?

N.B. ben pas begonnen met Atkins dieet en vroeg me af
welk voedsel kan dienen als vervanging,dus iets met weinig of geen koolhydraten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar ben ik het mee eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beweging momenteel moeilijk door knieprobleem.
Daarom afvallen ook goed voor knie.
Omdat ik jaren geleden ook overgewicht had weet ik dat dit
dieet gegarandeerd helpt.
Destijds 7 kilo afgevallen binnen 2 weken!
Kimath
13 jaar geleden
@kubus: was die 7 kilo ook blijvend? of ben je later weer aangekomen toen je er mee stopte?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 7 kilo is er langzaam (pondje per jaar) weer bij gekomen maar vooral in het laatste jaar ging het snel door
verandering van werk (veel zitten) en blessure aan knie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga regelmatig zwemmen,is ook een goede beweging.
Moet alleen oppassen met schoolslag vanwege slechte knie

Het beste antwoord

Mij bevallen de vezelcrackers van Atkins prima. Lekker dik boter erop en kaas, vleeswaar, zelfgemaakte eiersalade etc. GG bran zijn bijna hetzelfde, even koolhydraatarm en her en der in dieetwebshops verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

atkins, dat is toch een dieet waarin je weinig koolhydraten mag eten? Er bestaat al iets als koolhydraat arm brood, daar zit maar 0.5 gram in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je info. Klopt: bij de meeste bakkers kan je koolhydraatarm brood kopen. Dat ziet er heel donker uit en is heel redelijk te eten.
Concentreer je op het beleg en kijk op de link.
Ik zou je niet aanraden om vervanging te zoeken voor brood. Hoe minder koolhydraten, hoe beter.
Eet liever groente bij die plakjes kaas of vleesbeleg.
't Is maar voor een bepaalde periode, dat hou je vast wel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vervanger voor het dagelijkse brood, wat je als je Dr. Atkins dieet volgt niet of nauwelijks mag hebben.

Voor 1 persoon:
3 eieren
2 eetlepels huttenkase
2 eetlepels sojameel
4 druppels zoetstof

Hulpmiddelen
Boterkoekvorm

Voorbereiding
Geen

Bereidingswijze:
Scheid de eieren en klop het wit stijf, doe het eigeel in een kom en doe daar de druppels zoetstof bij, klop het met een vork samen met de huttenkase door elkaar. Schep daarna het eigeel lichtig door het eiwit heen. Zeef de 2 eetlepels sojameel door de rest heen en klop heel voorzichtig het geheel tot een luchtige massa. Beboter een boterkoekvorm en schep alles erin. De oven voorverwarmen op 150 graden en een uurtje laten bakken. Daarna even laten rusten op het aanrecht.

Serveertips
Heerlijk, ook de volgende dag met roomboter en oude kaas of bijvoorbeeld katenspek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn de shakes van atkins. Aanmengen met water. Prima voor middageten. Vullen ook goed.

Of kijk eens in het boek van dr. Frank. die heeft nagenoeg hetzelfde dieet. Daar staan dus diverse lunchgerechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je ervan op de hoogte dat het Atkins dieet een dieet voor het leven is ? Je spijsvertering gaat er dusdanig van veranderen dat er geen weg meer terug is. Als je wilt afvallen is gezond verstand het beste dieet. Gewoon een balans zoeken tussen opgenomen calorieen (voeding) en verbruikte calorieen (beweging). Een gezond lichaam heeft koolhydraten, vetten, eiwitten en vitaminen nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin!wanneer ik weer op mijn oude gewicht ben ga ik langzaam weer meer koolhydraten gebruiken, net als 8
jaar geleden.Toen ben ik 7 kilo afgevallen en dat is er pas het afgelopen jaar door omstandigheden weer bij gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koolhydraten heb je niet nodig. Dat is één van de redenen dat je koolhydraatbeperkte methodes zo lang kunt volhouden. Ik geef de voorkeur aan 'Grip op Koolhydraten' van Yvonne Lemmers. Haar methode is even effectief maar minder extreem dan Atkins waardoor je één maaltijd gewoon mee kunt doen met je gezin of je collega's.