Welk voedsel is het beste te consumeren in de vroege morgen?

ik sta zoals de meeste mensen rond 6 uur op, maar ik krijg die vervelende bruine boterhammen niet meer door mijn keel in de ochtend. ik krijg er een brok in mijn maag van en het voelt niet als lekker te hebben ontbeten.

wat is nou een goed(licht) ontbijt om in de vroege morgen te eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dat is zo persoonlijk dat je daar mee moet gaan experimenteren. Daar bestaat geen vuistregel in en is voor iedereen anders.

Mijn vader buffelt een flink ontbijt naar binnen.
Mijn moeder eet helemaal niets.
En ik eet een krentenbolletje en verder niets.

In het algemeen is fruit erg licht. Dat zou je kunnen proberen. Mogelijk dat die ontbijtdrankjes iets voor je zijn. Het kan ook zo zijn dat helemaal niets eten het best bij je past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Misschien een tosti maken? Of twee boterhammen met kaas in de magnetron? Dat eet lekker weg met een kop thee erbij.

Anders overgaan op vloeibaar. Ontbijt Yoghurt of cruesli.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een paar beschuitjes happen wel makkelijk weg vind ik, of anders drinkyoghurt met wat fruit.
13 jaar geleden
Müesli met warme melk (of koude yoghurt). Of, als je het lust, Brinta met warme melk. Licht verteerbaar, makkelijk te bereiden, lekker weg te lepelen.
Amadea
13 jaar geleden
Ik gooi aardbeien, bessen, bramen, frambozen, kiwi en banaan met sinaasappelsap en karnemelk in de blender.
Dat klokt lekker weg zo op de vroege morgen, geeft voldoende energie tot aan de lunch en ik heb meteen mijn fruit voor die dag binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak 's ochtends altijd een fruitshake. Lekker licht verteerbaar en meteen een hoop vitaminen en vezels binnen. Gooi een banaan, kiwi, bessen, aardbeien e.d. en wat melk in een blender en mixen maar.

De minder gangbare fruitsoorten zoals bramen, bessen, frambozen, ananas, e.d. kun je verpakt in kleine porties kopen voor in de vriezer (Albert Heijn). Betaalbaar en goed bewaarbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een paar plakjes ontbijtkoek.
Ontbijtkoek is steeds een verantwoorde keuze. Want een plak ontbijtkoek is een bron van vezels en ontbijtkoek bevat minder dan 2% vet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melk met Frosties.. Die zijn een beetje gesuikerd, zodat je niet alleen maar droge vezels naar binnen aan het werken bent op de vroege ochtend ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
crackertje met kaas, kwark met een appel, cereal (smacks, cornflakes, cruesli, etc) kan ook als een makkelijk begin van de dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga voor (kruiden)thee met lekker belegde rijstwafels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem wat fruit ,een appel of banaan,en of magere yoghurtik hoop dat ik je hiermee geholpen heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen maar fruit, tot een uur of 12 (misschien 11 in jouw geval) zorgt ervoor dat je darmen lekker gaan werken. Het is licht, je voelt je er fitter door en je "ontslakt". Géén bananen erbij doen, dat stopt nl. juist weer. Echt, als je daar een gewoonte van maakt, ga je je veel beter voelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- cornflakes
- sap (kan ook in combinatie met de cornflakes)

Toegevoegd na 5 minuten:
of drink rijstemelk, sojamelk, of fruitontbijt (een combinatie van sap met toegevoegde vezels).
Als je iets creatiever denkt, probeer eens een paar eetlepels Linzen bij het ontbijt (gewoon koud, uit een glazen potje bv. van Hak)
13 jaar geleden
Weetabix zit vol met vezels en je sloebert het naar binnen als pap. Als je >3 minuten tijd hebt, zonder rozijnen. Als je < 3 minuten tijd hebt , eet het dan met rozijnen.
Met melk of soja drink te nuttigen .
http://www.weetabix.nl/media/time-machine/weetabix/

Toegevoegd na 1 minuut:
> 3 minuten moet zijn < 3 minuten
< 3 minuten moet zijn > 3 minuten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan laat je het brood toch gewoon weg? Als je later op de dag wel brood of iets dergelijks eet is er niets aan de hand. Maak een omelet van twee eieren met champignons. Of twee gekookte eitjes met wat mayonaise, kwark met wat vers fruit erdoor, stukje gerookte kip met wat komkommer, paprika en mayonaise of dressing. Roerei met bacon. etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
's ochtends ben ik ook niet zo'n eter. Begin zo nu en dan de dag met een warm bord brinta. Dat lepel ik beter weg dan die bruine boterham. Zeker in de winter een aanrader. Wordt je ook nog eens lekker warm van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag een beetje raar lijken zo op de vroege morgen, maar wat mij betreft: een vers glas groentensap.
't Jaagt je bloedsuikerspiegel niet op dus je krijgt niet snel weer honger, 't is bovendien gezond.

Ik maak 't met een winterpeen, een tomaat, een halve rode paprika en een stukje verse gemberwortel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb standaard yoghurt, appelsap en haver in huis. Om de zoveel dagen haal ik vers fruit in huis, waarbij altijd bananen. Met een blender maak je in 5 minuten een yoghurt fruitshake die je makkelijk weg drinkt. weinig tijd: sap erbij. Meer tijd? zelf sinaasappels persen en erbij. Gezond en een goede basis.