Mag die grote beugel wel

mogen volwassenen een boogbeugel wat je veel bij kinderen ziet zodat ze alleen yoghurt tot zich kunnen nemen?
ik wil het gebruiken om af te vallen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo'n beugel is niet bedoeld om af te vallen.
Als je echt gevaarlijk dik bent en niets anders heeft geholpen, kun je in uiterste noodgevallen je kaken op slot laten zetten zodat je alleen vloeibaar eten tot je kunt nemen. Maar dan zul je al heel lang op dieet moeten zijn geweest, therapie hebben gehad om je eetpatroon te veranderen, dingen als een maagverkleining moeten dan zijn mislukt en dergelijke.

Als jij vindt dat je echt veel te dik bent en het lukt je niet om onbegeleid af te vallen, dan is de eerste stap de huisarts. Stel samen vast waar het probleem zit en wat een goede oplossing zou kunnen zijn.

Een beugel om te zorgen dat je je eten in de hand houdt is nog minder logisch dan zorgen dat je in de gevangenis komt zodat je keurig te eten krijgt wat je nodig hebt: een krankzinnig idee dus. Dat het in je opkomt geeft mij al het idee dat je hulp nodig hebt rondom dit thema (eten en afvallen).
Zoek die hulp ook, maar wel op de goeie manier alsjeblieft!

Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo'n beugel kun je gewoon uitdoen en normaal eten hoor !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat een tandarts je een beugel gaat zetten zodat jij alleen maar yoghurt (of vloeibaar) kunt eten om af te vallen.
Als je zo desperate bent om af te vallen zou je beter even contact op kunnen nemen met je huisarts. Hij/zij kan je dan doorverwijzen naar een diëtist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je een buitenboord beugel bedoeld. deze kun je heel makkelijk uit doen om te kunnen eten. en het is maar tijdelijk. vaak krijg je daarna een slotjes beugel.
net als een blokbeugel is het vervelend en lastig maar daar leer je wel mee omgaan hoor. het is niet bedoeld om af te vallen ieder geval.