Ik heb er nog nooit van gehoord en kan er ook niets over vinden.
Wel heb ik nog een site over het veilig inmaken van de oogst uit de moestuin.

http://plot101.wordpress.com/2009/08/20/veilig-inmaken/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Botulisme is een bacterie die voorkomt in oppervlakte water dus associeren met groente gaat al wat ver.
Inmaken gaat gepaard met warmte of zelf hitte. De hitte zal eventuele ziekteverwekkende bacterien doden.
(Verhitten tot c.a. 70 graden celsius). Steriliseren kan ook dan zijn echt alle bacterien dood (120 graden) maar je groente is dan ook dood gekookt.
Antwoord op je vraag: nee