Een stokbrood,met paprica,courgette,tomaat,ui & kaas,in de oven,4 tot 6 minuten op 160 graden
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

salade geitenkaas/mozarella/advocado
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heerlijk sla met tomaten
halen kun je natuur chinees of piza enz
13 jaar geleden
Gado Gado van de Chinees. Veel groente, dus niet ongezond. Lekker bovendien ook nog eens een keer.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook de vega-recepten??
Sommige restaurants hebben goeie maaltijdsalades, dat is een kwestie van uitproberen want soms is het drie keer niks.
Turkse restaurants hebben vaak ook erg lekkere linzensoep, veelal ook falafel, ook goed.

Chinees vegetarisch eten kan goed zijn, maar bij sommige restaurants is het niet meer dan 'vlees weglaten'. Anderen doen keurig moeite met tahoe en maken er echt iets lekkers van (hoewel ik het meeste Chinese afhaal/bezorgeten toch nog wel vrij vet en zout vind).

Ik hoor vaak veel goeds over Thais eten.

Als je in een stad woont, kun je kijken op thuisbezorgd.nl, dan weet je welke restaurants in jouw postcode bezorgen, en dan maar vergelijken en kijken of er iets voor je bij zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vegetarische pizza.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chinees is redelijk gezond, je krijgt groenten en vlees binnen. En ze hebben ook goede vegatarische alternatieven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een uitsmijter. Zo klaar en kan zowel met ham als met kaas. Met sla, tomaat en een augurkje voor de smaak heb je alle noodzakelijke voedingsstoffen wel op je bord liggen. Smaakt nog prima ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vaak blikjes linzen en kikkererwten en bonen in huis voor als ik eens snel iets wil maken. En couscous is ook heel snel klaar te maken.

Je kunt bijvoorbeeld een pan water opzetten en ondertussen even wat stukjes knoflook heel kort bakken (en als je wat meer zin hebt om te koken nog wat andere dingetjes zoals ui, paprika, aubergine enz, maar dan duurt het natuurlijk wat langer ) en er dan een uitgelekt blik kikkererwten en wat kerriepoeder bijdoen en zo even verder verhitten. Als het water kookt kun je dan de couscous een minuutje koken en even na laten garen zoals op de verpakking staat.
Bij de kikkererwten en couscous kun je nog wat sla en of tomaat enz. doen.

Of maak een bonenschotel met wat tofugehakt en bijvoorbeeld uien, knoflook, roerbakgroenten en chilipoeder.

Je kunt ook eens op dagen dat je wel genoeg tijd en zin hebt om te koken wat extra's maken en dat invriezen. Dan kun je op dagen met minder tijd of zin het makkelijk even ontdooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bruin broodje gezond.
Broodje
Sla
Kaas
Ham
Tomaat
Komkommer
Ei
Zoet-zuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te maken :
Maak van 2 eieren , wat melk, klontje boter, aromat en paprikapoeder een lekker roerei, dit op een volkoren/zonnepittenboterham.
Plakken tomaat erop, en flink veel versgeknipte bieslook.

Mozzarella-bolletje in stukjes, rijpe tomaat in stukken, overgieten met goede olijfolie en balsamico, per stukje mozzarella een blad basilicum. Hierbij een italiaans bolletje, om het tomaten/balsamico-drapje te kunnen soppen.

Maak 'smurrie':
Ringen ui zachtjes bakken, stukjes paprika erbij, tomaatstukjes, dan een paar eieren erbij en roeren. Stukjes kaas erdoor laten smelten. Op smaak met maggi of aromat, verse peper, paprikapoeder. Lekker zó, of met brood.

Maak een kaasomelet : rasp een lekkere berg kaas, doe die in een schaal, eieren, maggi en paprikapoeder erbij, verse peper naar smaak, boter in koekenpan goed heet laten worden, dan het mengsel erbij, vuur laag tot het gestold is.
Met blokjes tomaat + bieslook,en komkommer, overstrooid met dille, of met koude haricots verts (van die dunne sperciebonen) uit blik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kikkererwtensalade!
Trek een blik kikkererwten open, spoel ze af in een vergiet en doe er wat fijngesneden paprika, rode ui, spaanse peper, peterselie, munt, een scheut citroensap en wat kerrie en komijn doorheen. Heerlijk op een luie dag met een groot glas witte wijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chili zonder carne!
Bakje voorgesneden macaronigroenten (ui, paprika, prei, tomaat) even roerbakken in neutrale olie, zakje tacokruiden erbij, kidneybonen erin opwartmen en klaar ben je!
Overigens heerlijk met wat gekruimelde schapenfeta erover!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk even op www.plantaardigmaandag.nl of www.happyherbi.com
Wat ik ook makkelijk vind is gekookte maiskolven, met een gepofte aardappel en zelfgemaakte plantaardige mayonaise en dan een kant en klare vleesvervanger erbij, vb falafelballetjes.
Mayo heb je echt in 1 minuutje gemaakt als je een staamixer hebt. Kijk maar eens hier: http://www.vimeo.com/2912027

Bij de natuurwinkel verkopen ze ook doosjes met mixen waarmee je zelf burgers kan maken door er water aan toe te voegen. Zoals notengehakt en graanburgers ed. Rijstburgers hebben ze ook, die nemen ietsje meer tijd in beslag omdat je dat een kwartier in gekookt water moet doen. Als je geen zin hebt om na te denken kun je ook bij de natuurwinkel van die biomixen van Beltane kopen. Dat is net zoiets als Knorr wereldgerechten, er staat op de verpakking wat je erbij moet kopen en er zitten dan kruidenmixen in.
Ook de mixen die bedoeld zijn voor vlees kun je heel makkelijk door iets plantaardigs vervangen. De kip voor de "chicken tandoori" vervang je door tempeh. En het gehakt voor de "chili wraps" vervang je door notengehakt of ander plantaardig gehakt. Kaas vervang je evt door gistvlokken en room door sojaroom. Deze mixen zijn goedkoper dan die van Knorr, bevatten geen giftige E-nummers en andere troep zoals die van Knorr.
Bovendien zijn ze allemaal plantaardig en puur natuurlijk.
Zie hier een voorbeeld van zo'n pakje
http://77.95.248.149/~glutenvrij/catalog/popup_image.php?pID=418&osCsid=77ad932c6fb9ed0a24a90ea3f2743d1f.
Ze zijn vaak in de aanbieding, dan sla ik vaak een voorraad in. Neemt ook lekker weinig ruimte in, in de voorraadkast, er zit geen rijst bij, zoals bij die van Knorr. Dat is ook wel overbodig, want meestal heeft men dat wel in huis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vegetarische bamie met een to fu mix ( bv met Ma Po saus is verrukkelijk)
Tjap tjoy ( met mie, mihoen of rijst)
vegetarische loempia
Wel goed chequen of het vegetarisch is, want mijn ervaring bij veel Chinezen is, dat we niet hetzelfde denken over vegetarisch..soms zit er dan wel kip of ham in!
Een vegetarische pizza
Een vegetarische quiche ( Albert Heijn) met een groene salade waar bv ook rucola in zit.
Er zijn meer vegetarische kant en klaar maaltijden bij AH, maar ik vind er eerlijk gezegd kraak noch smaak aan. Ook de quiche krijgt bij mij op zijn minst een toevoeging van tabasco en versgemalen zeezout met kruiden en knoflook, want echt veel smaak zit er niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt kant- en klaarmaaltijden kopen in de winkel. Die stop je in de magnetron. Klaar is kees. Of eten halen of laten brengen. Niet alleen chinees en pizza's maar ook gewoon Nederlandse maaltijden. Soms bieden werkplekken ook maaltijden. Een chinees-indisch (meeneem)restaurant biedt niet alleen gado-gado als groentegerecht, maar ook tjap-tjoy, enz.enz. Bij heel veel andere restaurants komt groente als een soort sluitpost op tafel. Vlees is de hoofdzaak. Dan komt er nog eens patat of gebakken aardappelen, of iets dergelijks bij. Omdat er toch iets van groente bij moet, serveren ze gemakshalve dan maar wat salade. Restaurants met meer nadruk op gekookte groente zie je volgens mij niet veel. Ik ben eens in een eetcafé in het Groningse Winneweer geweest, waar ze heerlijke gekookte groenten en heerlijk vlees serveren. Wel bieden veel restaurants vegetarische eetmogelijkheden. Er zijn zelfs vegetarische restaurants. Vroeger at ik wel eens in een macrobiotisch restaurant. In steden met veel studenten zijn of waren wel zoiets als gaarkeukens, met soms keuze tussen vegetarisch en niet-vegetarisch. In Groningen achter de A-kerk is een eetgelegenheid opgezet door mensen met een handicap, b.v. mensen die licht autistisch zijn. Daar kan men goedkoop eten.
13 jaar geleden
Roti met groenten.
13 jaar geleden
koekoe waja
Dit is eenheel simpel gerecht en lekker.
JE moet alleen gedroogd brood halen bij een turkse of griekse winkel altijd te krijgen. (baximadi) doe een tomaat raspen en doe er een beetje olijf olie door snipper een uitje erdoor hoeft niet is wel lekkerder. schud dit boven op het gedroogd brood. beetje zout en wat feta erover kruimelen en een beetje rigani. is nog lekkerder als je hem even laat staan. simpel fris en vult goed bevat bijna geen calorieen en veel vitaminen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bestel tegenwoordig graag broodjes gezond.... en men is vaak vrij flexibel over ingredienten, je kunt zo precies het broodje bestellen wat je hebben wilt. :-)