Zijn plantaardige melksoorten gemaakt met bronwater of kraantjeswater?

Zoals sojamelk, havermelk, ...

Antoni
2 jaar geleden
Het Nederlandse bronwater Bar-le-Duc wordt uit dezelfde bron, met de bronnaam Utrechtse Heuvelrug, gewonnen als waar het waterbedrijf Vitens het leidingwater voor de stad Utrecht wint. Er is dus maar weinig verschil tussen bronwater en leidingwater.
Utrecht
2 jaar geleden
Bronwater komt uit een door de overheid erkende onderaardse bron en heeft een natuurlijke samenstelling en zuiverheid. Leidingwater kan ook uit oppervlaktewater worden gewonnen en wordt vaak gezuiverd (o.a. filtratie).
Het is zeker niet zo dat leidingwater van mindere kwaliteit is dan bronwater. De meesten fabrieken gebruiken leidingwater. Sommige hebben een eigen bron (en dus "bronwater"). Maar in bijna alle gevallen wordt het water nog gefilterd zodanig dat de kwaliteit constant is en het product niet beïnvloed.
tinus1969
2 jaar geleden
Waarom staat die foto van het UMCG erbij? Denk je dat je kanker krijgt van kraanwater?

Antwoorden (2)

Van diverse soorten heb ik opgezocht hoe ze worden gemaakt. Overal staat alleen vermeld dat er water wordt gebruikt. Je mag gerust aannemen dat dit kraanwater betreft.

Ze mogen trouwens geen melk genoemd worden, omdat ze niet van zuivel worden gemaakt. Het wordt drink of drank genoemd, met ervoor het bestanddeel dat de smaak bepaalt: soja, amandel, haver, rijst.
Amadea
2 jaar geleden
teusvh
2 jaar geleden
Overigens komt kraanwater ook vaak ergens uit een bron.
SimonV
2 jaar geleden
Waarom heb je niet bij eko-dranken gezocht?
Amadea
2 jaar geleden
Vraag je dat aan mij of aan teusvh? Vraagsteller heeft het niet over producten uit een biologische winkel, dus waarom zou ik daar op zoeken? In elke gewone supermarkt kun je plantaardige dranken zonder zuivel kopen...
SimonV
2 jaar geleden
Dus als VS zo'n drank met bronwater zoekt, is jouw antwoord: is er niet...
Amadea
2 jaar geleden
Dat vul jij in, maar dat impliceert mijn antwoord echt niet. De kans dat wanneer je die drank in een supermarkt koopt dat er gewoon kraanwater in zit is aanzienlijk groot. Wil vraagsteller veel geld betalen om drank op basis van bronwater te verkrijgen, dan moet hij die uiteraard in een biologische winkel gaan kopen.