Kunnen edelgistvlokken 'echt' over datum zijn?

Kun je edelgistvlokken/nutritional yeast niet meer eten na de houdbaarheidsdatum of is dit zo'n product waar wel een houdbaarheidsdatum op staat, maar dat niet heel veel waarde heeft, omdat het hierna ook nog een (lange) tijd(je) prima te consumeren is?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
12.6K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Ongeopend blijft een pak edelgistvlokken zeker een jaar goed. Maar zodra het pak geopend is wordt de houdbaarheid korter, vooral als er dan vocht bij kan komen. Langer dan een maand kun je het dan echt niet meer gebruiken.

Zorg dus dat je het droog, donker en koel bewaart. In de zomer het best in de koelkast, goed afgesloten uiteraard.
Amadea