Ja hoor, dat kan prima. De structuur wijzigt wel, omdat het water in de tofu bevriest en bepaalde structuren eigenlijk een beetje kapot maakt. Maar dat kan juist een voordeel zijn: je krijgt er na het ontdooien veel meer water uit als je hem laat uitlekken (goed druk uitoefenen) en met tofu/tahoe geldt natuurlijk duidelijk dat hoe meer water je eruit krijgt, hoe beter het de smaak van een marinade opneemt. Ik vries blokken vaak even in ook als ik ze helemaal niet lang wil bewaren, omdat het gemakkelijker is ze op smaak te krijgen naderhand.

Het soort tofu wat je gebruik is daarbij wel van belang trouwens. De blokken die je in Nederland koopt, zijn meestal vrij stevig en daar gaat het prima mee. Met silken tofu zou ik het niet doen, is eigenlijk zonde van de zachte structuur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt tofoe prima invriezen als je het wat langer wilt bewaren. Laat de tofoe dan uitlekken, dep het droog. Verpak het dan goed, bijv in een diepvries doos, en vries het in. Wel binnen 3 maanden weer gebruiken. Ook kun je het in blikjes snijden en in een diepvries zakje doen. En invriezen. WEL EERST ONTDOOIEN voor je het weer gebruikt, je kunt het niet gebruiken terwijl het nog bevroren is.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de originele verpakking kan dus niet, je moet het uit laten lekken en droog deppen voordat je het invriest.

Toegevoegd na 8 minuten:
De lang houdbare tahoe die je in de supermarkt kunt kopen, kun je eventueel wel in de verpakking invriezen, doe het pakje dan in een diepvriesdoosje/zakje. Maar bij deze tahoo is dat eigenlijk niet nodig, omdat je het maandenlang in de koelkast kunt bewaren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, ik doe het dus juist wel in de originele verpakking (zie mijn antwoord). Valt het niet gigantisch uit elkaar als je hem eerst laat uitlekken en daarna invriest en weer ontdooit.?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb jij dan wel de verse van de toko? Of die verpakte uit de supermarkt?