Wat vind de echte vegetarier van Vales?

Ik ben zelf niet vegetarisch maar ik maak voor mezelf wel eens vaker gerechten zonder vlees . Ik bedoel dan een blauwe kaas pasta of pasta met alleen groentes. Maar ik heb Vales weleens geprobeerd. Vond het als niet Vegetarier niet te eten. Bestaat er voor jullie wel een lekker product wat lijkt op vlees?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Waarom moet er nou altijd gezocht worden naar iets wat qua structuur of anderszins op vlees lijkt?

Ben zelf absoluut geen vegetarier maar kan verregaand genieten van een vleesloze maaltijd. Paddestoelen, bepaalde zeewieren, groenten met een stevige bite enz. enz.

Waarom probeert de voedingsindustrie nou elke keer weer producten in de markt te zetten die moeten "lijken op"?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ik vind het ronduit smerig. Wel eet ik andere vleesvervangers van de supermarkt zelf; vegetarische balletjes of groenteburgers. Vaak zijn deze een stuk lekkerder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet echt lekker... Ik denk dat ze voorlopig geen goede vleessmaakvervanger zullen uitvinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken (vegetarische) mensen die het ook echt lekker vinden. Ikzelf (geen vegetariër) vind het ook niet verkeerd. Zolang er maar iets extras bij zit, zoal vales-sateschnitzel, of één van die andere smaakjes.. Naturel valt tegen. Je moet het ook niet twee keer per week eten, dan wordt het saai.. Maar zo eens 1 keer in de maand is best te doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het wel lekker. Maar met eens sausje zijn veel dingen lekkerder, zelfs vlees.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Valess is misschien wel het bekendste merk op dit gebied, maar ik vind het nou niet per se het beste. Veel producten van Valess vind ik niet geweldig. Neem nou Valess Mediterraan, zo droog als iets.

De gevulde filets van Valess vind ik daarentegen best wel lekker. Ze zijn er in drie soorten, de Java (met pindasaus), de Provençal (met kaas en Provençaalse kruiden) en de Toscana (met Toscaanse tomatensaus).

Ik koop vaak GoodBite-producten, die maken prima vleesvervangers vind ik. Maar ook Quorn (een schimmel) of gewoon tofu gebruik ik vaak en is mits goed bereid erg lekker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk hoef je als vegetariër niet iets te eten dat op vlees lijkt, maar het feit ligt er dat in vleesvervangers ingrediënten zitten die zorgen dat er geen tekorten aan bepaalde vitamines in je lichaam ontstaan omdat je geen vlees eet. Het voedingscentrum heeft een onderzoek naar deze producten gedaan en vleesvervangers van het merk Goodbite kwamen daaruit als de betere vleesvervangers. Als je alleen af en toe een vleesloze maaltijd eet, hoef je niet moeilijk te doen, maar als je nooit vlees eet, is het verstandig om af en toe vleesvervangers te eten.
Wat ik op Vales tegen heb, is dat ze geprobeerd hebben om de structuur van het vlees na te maken. Van mij mogen vleesvervanger een heel ander product zijn dan vlees. Mijn voorkeur gaat uit naar bijv. groenteburgers en groenteballetjes. Dit is uiteraard een kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben parttime vegetarier. dat houdt voor mij in dat ik maar een paar dagen in de week vlees of vis eet en de rest vegetarisch.
Ik gebruik af en toe Quorn in bv de spaghetti bolognese. Voor de rest ben ik niet zo dol op vleesvervangers, ik los het liever op door paddestoelen of noten te eten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zoek niet speciaal naar vleesvervangers die op vlees lijken, maar ik weet er wel één: de vegetarische hamburger (dus niet de groentenburger!) van Albert Heijn. Ik was de eerste keer dat ik ze had echt verbaasd, ze lijken meer op vlees dan de hamburgers van menig fastfoodketen. Wel bakken in boter of margarine, er staat geloof ik op dat het ook in olie kan, maar daar worden ze niet lekkerder van.

Er bestaan ook wel vegetarische worstjes die bedrieglijk veel lijken op héél goedkope afvalvleesworstjes, maar dat zegt meer over de goedkope 'echte' worstjes dan over de vegetarische variant...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een echte vegetarier hoeft niet per se vlees te vervangen, dat leeft alleen in het hoofd van de carnivoren ;-)

Vales is er vast meer voor de mensen die een dag geen vlees willen eten, maar vast zitten in het vlees+aardappels+groente-hollandse-menu. En dan is het een leuk alternatief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Echte"vegetariërs eten bonen, granen en groenten.
Luilakken zo als ik eten vleesvervangers.
Vleesvervangers heten geschikt te zijn voor vegetariërs,
maar zijn niet speciaal voor hun gemaakt.
Ik heb begrepen dat ze bedoeld zijn voor mensen die eens wat minder vlees willen eten, zonder de vleessmaak te hoeven missen.
Ik vind dan ook de hamburger het allerviest.
Is Vales niet van melk gemaakt?
Daarmee verminder je de melkplas dus niet.
Het liefst eet ik groenten, rijst , cous-cous of gierst met
En Des, die neutrale stukjes, die heel goed smaak aannemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind Vales goed te doen! :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben vegetarisch groot geworden zonder vleesvervangers.
Voor mij hoeft het dus niet. Ik eet wel eens Vales, maar ben er niet weg van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Valess heb ik wel eens geprobeerd, maar ben er niet weg van. Het heeft zo'n hele dichte structuur, waardoor ik het heel droog vind. Ik gebruik vaak de vleesvervangers van Vivera in combinatie met heel veel groentes met pasta, rijst of noodles. Vooral de vegetarische balletjes vind ik erg lekker. Maar ik doe het ook wel eens zonder vleesvervanger, dan gebruik ik gewoon extra veel groentes.