Hoe lang is fruit houdbaar in de koelkast?

Ik heb net een pakketje met fruit gekocht: twee appels, twee peren, twee sinaasappels en twee kiwi's. Over het bakje zit plastic en het bakje is nog ongeopend. Nu heb ik het vermoeden dat ik pas maandag (en dinsdag) aan het fruit toekom. Is dat oké, zo ongeopend en in de koelkast? Is het da nog goed? Of moet ik het fruit per se dit weekeinde opeten?

Toegevoegd na 5 minuten:
Zo'n pakketje, maar dan dus met van alles aan fruit:

http://beeldbank.ahold.com.kpnis.nl/getimage/AHI_434d50303037353532?dRevLabel=1&Rendition=200x200_JPG

Toegevoegd na 5 dagen:
Dank jullie wel, het fruit allemaal bewaard in de koelkast op de bovenste etage zonder het plastic en maandag het laatste opgegeten. Het was heerlijk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Appels: koelkast
kiwi's: kamertemperatuur
peren: koelkast
sinaasappels: kamertemperatuur
http://www.tuinadvies.nl/groenten_fruit_bewaartips.htm

Antwoorden (2)

Dat fruit is maandag of dinsdag nog wel goed hoor,appels zeker.
Die hoeven niet in de koelkast.
Kiwi's hangt er vanaf hoe rijp ze zijn.
Als ik Kiwi's heb die heel rijp zijn leg ik ze in de koelkast.
Je hebt som's wel last van condens,dat fruit vochtig wordt als er plastic over het bakje zit,ik doe het zelf in een tupperware bak als ik het in de koelkast zet.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kan het zeker wel een week bewaren,en appels kunnen in de koelkast zeker wel 2 weken goed blijven.
Als er tenminste geen (rotte) plekjes op het fruit zitten.
Als de peren echt rijp zijn al (zacht)moet je echt wel in de koelkast leggen,zeker met deze warmte.

Iets vollediger antwoord zo;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
helemaal mee eens + van mij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!^^
Je kan je fruit gerust in de koelkast zetten en daar bewaren voor langere tijd. WEl even het fruit uit het plastic schaaltje halen.
In de meeste koelkasten heb je onderaan een groente/fruitlade leg het daar gerust in, ik raad je wel aan er eerst een dubbel keukerolpapiertje in te leggen om eventuele condens op te nemen zodat je fruit niet in het vocht licht.
Hoe lang je fruit in de koelkast kan houden hangt af van het soort fruit en de rijpheidsgraad hiervan. Even gezond verstand en je ogen gebruiken bij een dagelijkse controle van je fruit en dan weet je meteen hoe ver het staat met je fruit.